سفارت جمهوری اسلامی ایران در روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد، سفیر کشورمان در مسکو با توجه به افزایش نگرانی هموطنان ایرانی حاضر در مسکو، با مدیران شرکت هواپیمایی ماهان رایزنی‌های داشته است تا علاوه بر بررسی مجدد قیمت‌ها امکان تخفیف بیشتر به هموطنان ایرانی فراهم شود تا زمینه بازگشت دانشجویان ایرانی به کشور در شرایط کنونی شیوع بیماری کرونا در روسیه فراهم شود.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

متن بیانیه سفارت کشورمان در روسیه به شرح زیر است:

«سفارت جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه طی چند روز اخیر با اطلاع از مشکل بوجود آمده برای آن دسته از هموطنان ایرانی که به دلیل شیوع بیماری کرونا در روسیه، قصد بازگشت به کشورمان از طریق مسیر هوایی را دارند، تماس های مکرری با مسئولان هواپیمایی ماهان و مقامات روسیه برای حفظ خط پرواز هفتگی مسکو به تهران و کاهش بهای بلیت داشته است.

کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران با توجه به افزایش نگرانی هموطنان ایرانی حاضر در مسکو، با مدیران شرکت هواپیمایی ماهان نیز رایزنی‌های جداگانه‌ای داشته است تا ضمن حفظ خط پروازی به تهران، علاوه بر بررسی مجدد قیمت‌ها، امکان تخفیف بیشتر به هموطنان ایرانی فراهم شود تا زمینه بازگشت دانشجویان ایرانی به میهن در شرایط کنونی شیوع بیماری کرونا در روسیه فراهم شود.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه در همین راستا اعلام می دارد که با توجه به پیگیری های مستمر سفارت ایران و همکاری و پیگیری مدیران شرکت هواپیمای ماهان، پروازهای آتی هواپیمایی ماهان از مقصد مسکو به تهران با قیمتی ثابت صورت خواهد گرفت.

براین اساس، تا اطلاع ثانوی هزینه بلیت تمامی پروازهای آتی ماهان از ۱۶ ماه آوریل ( ۲۸ فروردین ماه ) در مسیر مسکو به تهران از این پس مبلغ ثابت و غیر پلکانی 23 هزار و 517 روبل برای صندلی عادی (اکونومیک) در نظر گرفته شده است.

یادآور می شود که به دلیل پلکانی شدن قیمت بلیت هواپیمایی ماهان، در روزهای گذشته بهای بلیت بازگشت به تهران از طریق این خط هوایی تا 36 هزار و 500 روبل افزایش یافته بود که با اقدام صورت گرفته هزینه خرید بلیت نزدیک به 13 هزار روبل (حدود 200 دلار) کاهش یافته است.

شایان ذکر است به دلیل محدودیت های اعمال شده از سوی دولت روسیه مبنی بر توقف پروازهای ورودی، با تلاش‌های بعمل آمده جهت حفظ پروازها و تسهیل عزیمت هموطنانمان به کشور، هواپیمایی ماهان در حال حاضر بصورت یک طرفه و تنها از مسیر مسکو به تهران مسافرگیری می نماید.»