رسانه‌ها از تلاش آمریکا برای تجهیز یک پایگاه نظامی در استان «الحسکه» در سوریه خبر دادند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

در حالی که جهان با بحران ویروس کرونا مواجه شده، ارتش آمریکا کماکان در پی توسعه حضور نظامی خود در جهان است و برخی رسانه‌ها از تلاش این کشور در ساخت و تجهیز یک پایگاه نظامی در سوریه خبر دادند.

به نوشته وبگاه شکه خبری اسپانیایی «تله سور» 35 کامیون حامل تجهیزات لجستیکی و جنگی به تازگی عازم شهر  «الشادی» در  استان «الحسکه» در 866 کیلومتری شمال «دمشق» پایتخت سوریه شدند.

به گفته شاهدان محلی، این کاروان نظامی از مسیر بین دیر الزور و استان حسکه عبور کرده است. به گفته شاهدان محلی، این کاروان از سوی دو  فروند بالگرد و نیروهای وابسته به نیروهای دموکراتیک سوریه پشتیبانی میشد.

 آمریکا چند پایگاه نظامی خود را در میادین نفتی و گازی سوریه نگه داشته است. این کشور از نیروهای دموکراتیک سوریه  که کنترل بخش بزرگی از منطقه الجزریه» در سوریه را بر عهده دارد، حمایت میکند.

روز شنبه نیز برخی منابع خبری از ورود یک کاروان نظامی آمریکا به جنوب استان الحسکه خبر دادند.(جزئیات بیشتر)

پیشتر «میخائیل بوگدانوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه با محکوم کردن حضور نظامیان آمریکایی در میادین نفتی  سوریه، گفته بود که این اقدام منجر به افزایش تنش‌ در این کشور می‌شود.

چندی قبل نیز خبرگزاری دولتی سوریه  گزارش داد نظامیان آمریکایی ده‌ها خودرو و تجهیزات را از مناطق شمالی استان رقه و جنوب استان حسکه به منطقه نفتی رمیلان ارسال کرده و این تجهیزات در نزدیکی میادین نفتی مستقر شده‌اند.