عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس گفت: اقدام بانک مرکزی در عدم تعلیق سه ماهه اقساط تسهیلات مسکن غیرقابل پذیرش است و این نهاد باید نگاه عادلانه و بدون تبعیض در تعلیق اقساط تسهیلات بانکی داشته باشد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

علیم یارمحمدی عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با تأکید بر لزوم اجرای تعلیق سه ماهه اقساط تسهیلات بانکی توسط بانک مسکن، گفت: اقدام بانک مرکزی در عدم تعلیق سه ماهه اقساط تسهیلات مسکن غیرقابل درک است، چطور می توان بخشی از تسهیلات گیرندگان را از پرداخت چند ماهه اقساط معاف کرده اما بخشی اعظم دیگری را مکلف به پرداخت اقساط کرد.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به نظر من یا نباید بازپرداخت اقساط تسهیلات بانکی تعلیق می شد، یا اگر تصمیم به تعلیق آن گرفته شده، این دستور العمل باید مشمول تمام وام ها شود.

عدم تعلیق سه ماهه اقساط تسهیلات مسکن ضربه مهلکی به اقتصاد خانواده وارد می کند

وی با بیان اینکه عدم تعلیق سه ماهه اقساط تسهیلات مسکن ضربه مهلکی به اقتصاد خانواده وارد می کند، افزود: در شرایط کنونی میانگین قسط تسهیلات مسکن حدود یک میلیون تومان است، حال چگونه خانوارهای ضعیف و متوسط جامعه که در شرایط کنونی اقتصاد، دچار مشکلات مالی بسیاری هستند، می توانند اقدام به پرداخت اقساط خود کنند.

رویکرد و سیاست کنونی بانک مرکزی در تعلیق سلیقه ای بازپرداخت تسهیلات بانکی مبهم است

یارمحمدی افزود: رویکرد و سیاست کنونی بانک مرکزی در تعلیق سلیقه ای بازپرداخت تسهیلات بانکی مبهم است، در شرایط کنونی بخشی اعظمی از مردم برای تأمین مسکن مورد نیاز خود، اقدام به دریافت تسهیلات مسکن کرده اند، اما در وضعیت فعلی به دلیل شیوع کرونا و تعطیلی مشاغل توان پرداخت اقساط را ندارند، مشکل آنجاست که در صورت عدم پرداخت قسط، خانوارها باید متحمل پرداخت جریمه دیرکرد نیز شوند.

این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: اقدام بانک مرکزی در عدم تعلیق سه ماهه اقساط تسهیلات مسکن غیرقابل پذیرش است و این نهاد باید نگاه عادلانه و بدون تبعیض در تعلیق اقساط تسهیلات بانکی داشته باشد تا مردم بتوانند شرایط سخت کنونی را پشت سر بگذارند.