این تجربه جدیدی است که مورد استقبال منتخبان مجلس قرار گرفت، که می‌شود در کنار جلسات صحن علنی مجلس برگزار شود.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

آرمان ملی: هنوز مجلس یازدهم آغاز نشده اما سفره‌ها در حال جدا شدن و ظاهرا بذر اختلاف به صورت عمدی در حال پاشیده شدن است که نمونه بارز آن نشستی بود که روز جمعه برگزار شد. اولین نشست جوانان منتخب مجلس یازدهم برای آنچه برنامه‌ریزی جهت جهش تولید و همچنین تشکیل مجلس در تراز گام دوم انقلاب نامیدند، برگزار شد. رسانه اصولگرای تسنیم چنین روایت کرد که بحث و تبادل نظر پیرامون مسائل روز کشور از جمله محورهای اصلی این نشست بود. همچنین واکاوی راهکارهایی برای رسیدن به کارکرد مناسب مجلس شورای اسلامی در قانون‌گذاری و نظارت بر اجرای قوانین از مهم‌ترین موضوعاتی بود که در جمع جوانان یازدهمین دوره مجلس مطرح شد. محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، محمد دهقان، از اعضای حقوقدان شورای نگهبان و آیت‌ا... جاودان از اساتید اخلاق، از سخنرانان نوبت اول این نشست بودند. همچنین علیرضا زالی، فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا در تهران پیرامون وضعیت کرونا و شیوه‌های مبارزه با آن به ایراد سخن پرداخت. عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی و همچنین مهرداد بذرپاش نیز از دیگر سخنرانان بخش دوم این نشست بودند. در ادامه این مراسم، برخی منتخبان به طرح نظرات خود پرداختند.

تعیین خط قرمز در جلسه اول!

سیداحسان خاندوزی از منتخبان جوان مجلس یازدهم در توئیتر نوشت: اکثر منتخبان زیر 45 سال مجلس آینده با گرایش‌های مختلف، گردهم آمدند تا پیرامون راهبرد‌های کارآمدترشدن مجلس در گام دوم گفت‌وگو کنند. حضور برخی مقامات از مجمع تشخیص، دولت و شورای نگهبان درکنار بیان تجارب نمایندگان پیشین، بر غنای مباحث بین دوستان افزود. این همگرایی بیش باد... منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم در پاسخ به این سوال خبرنگار میزان درباره خروجی این جلسه تاکید کرد: خط قرمز و ممنوعیت جلسه، صحبت بر سر ریاست بود. وی پیشتر نیز پیرو صحبت‌های رئیس‌جمهور، مطلبی منتشر و در پاسخ به این پرسش که «منظور از «قرنطینه سختگیرانه» چیست؟»، نوشته بود: مجال مفصل می‌خواهد، اما طرحش را با الگوگیری از برخی کشور‌ها نوشته و به مقامات ارسال کرده‌ام.

احمدی‌نژادی‌ها در اندیشه لیدری؟

ظاهرا طیف احمدی‌نژادی سودای رهبری منتخبان جوان را در سر دارد و در این مرحله به تحسین آنها می‌پردازد تا بتواند دیدگاه‌های خود را به این جوانان دیکته کند. مهرداد بذرپاش که از نزدیکان احمدی‌نژاد و رئیس سازمان ملی جوانان در دولت نهم است به موضوع جوان‌گرایی در مجلس اشاره کرد و یادآور شد: البته حضور در مجلس بیش از دولت تجربه می‌خواهد که باید به این هم حواس‌مان باشد، چون نماینده‌ای که می‌خواهد قانون وضع کند به‌طور خاص اگر تشخیص درستی از محیط نداشته باشد نمی‌تواند به درستی قانون وضع کند و اگر تجربه‌ای داشته باشد بهتر می‌تواند کار کند و نگاهش واقع‌بینانه‌تراست، ممکن است با یکسری حرف‌های دانشگاهی قانونی وضع کند که نه اجرائی است و نه عملی. مهرداد بذرپاش ادامه داد: اما از حیث تحول در مجلس به لحاظ ساختاری ما با نماینده‌های جوان احتمال تحول را بیشتر داریم چون ملاحظه‌کاری و وابستگی‌شان به جریانات کمتر است، شجاعانه‌تر حرف می‌زنند، جسورانه رفتار می‌کنند و نسبت به دانش و تکنولوژی روز آگاهی بیشتری دارند، مجهزترهستند و تسلط بیشتری دارند که همه اینها کمک می‌کند تا ضعف تجربه‌شان را جبران کنند. وی بیان کرد: بعضی‌ها هم فکر می‌کنند که 30 سال تجربه دارند، در واقع 30 سال سابقه دارند، تجربه ندارند، یعنی یک کار ثابتی را 30 سال انجام دادند این به نظرم تجربه‌ای که بتواند راهگشا باشد نیست، ممکن است در یک کار محدود سابقه‌اش کمک کند تا تجربه بهتری داشته باشد اما نمی‌توان این تجربه را بر سر جوان‌ها زد که البته این مطلب نافی زحمات همه نیست.

یک سفره مجازی هم پهن است

سفره دیگر به‌صورت مجازی پهن و گفته شد منتخبان بر سر این سفره، منتخبان مجلس یازدهم بودند. خبر نشست مجازی منتخبان همزمان با خبر نشست منتتخبان جوان این مجلس منتشر شد. منتخب رفسنجان و انار در مجلس یازدهم گفت: منتخبان دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی جلسات تبادل نظر را به‌صورت مجازی و آنلاین برگزار می‌کنند. حجت‌الاسلام حسین جلالی اظهار داشت: این طرح با توجه به شرایط کرونایی و استفاده از فرصت پیش‌آمده تا شروع مجلس یازدهم ارائه شده است و در این جلسات به تبادل نظر و گزارش‌گیری پرداخته می‌شود. وی افزود: براساس این برنامه تا پایان بحران کرونا که حداقل خردادماه تعیین شده است جلسات برگزار می‌شود. منتخب مردم رفسنجان و انار در مجلس یازدهم با بیان اینکه این جلسات از 10 فروردین‌ماه آغاز شده است، عنوان کرد: جلسات از ساعت 21 تا 23 هر شب به صورت ویدئو کنفرانس خواهد بود که منتخبان دوره یازدهم مجلس در آن حضور دارند. جلالی اظهار کرد: تاکنون پیرامون مسائل دوران پساکرونا، بودجه 99، سند تحول آموزش و پرورش، جنگ جمعیتی، جهش تولید و... بحث و گفت‌وگو شده است. وی بیان کرد: این تجربه جدیدی است که مورد استقبال منتخبان مجلس قرار گرفت، که می‌شود در کنار جلسات صحن علنی مجلس برگزار شود.