بالاترین مدیر نجومی‌بگیر چقدر حقوق می گرفت؟

 بالاترین حقوق نجومی در ایران چقدر بوده است؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

رئیس دیوان محاسبات گفت: در بررسی حقوق‌های نجومی سال ۹۷ مشخص شد که یکی از مدیران دولتی با دریافت ماهانه ۵۳ میلیون تومان حقوق، بالاترین نجومی بگیر بوده است.
عادل آذر، رئیس دیوان محاسبات کل کشور در جلسه علنی امروز پارلمان و در جریان ارائه گزارش تفریغ بودجه سال۹۷ اظهار کرد: خوب بود که این گزارش قبل از بررسی لایحه بودجه امسال قرائت می‌شد، اما شرایط کرونایی باعث شد که به موقع قرائت نشود.
او افزود: توجه داشته باشید تقریبا این تأخیر ۲ تا ۳ درصد از محتوای تفریغ را تحت تأثیر لایحه قرار می‌دهد و واقعا حدود ۹۷ درصد آن شامل مباحث محتوایی، قانون‌‌گذاری و اطلاع رسانی است که مفید خواهد بود.
رئیس دیوان محاسبات کل کشور تصریح کرد: در بررسی حقوق‌های نجومی در سال ۹۷ و بعد از بررسی دیوان محاسبات مشخص شد که یکی از مدیران دولتی با دریافت ماهانه بالغ بر ۵۳ میلیون تومان حقوق، بالاترین نجومی بگیر بوده است.
آذر گفت: میزان پیش بینی مصارف بودجه کشور در سال ۹۷ بالغ بر یک میلیون و ۳۵۲ هزار و ۶۲۶ میلیارد تومان بوده که میزان تحقق حدود ۱۲۷/۷ درصد بوده است. بر همین اساس پیش بینی این منابع پس از اعمال تغییرات بالغ بر یک میلیون و ۳۰۵ هزار و ۱۵۶ میلیارد تومان بوده است که حدودا ۱۳۳.۳ درصد آن محقق شده است.
او افزود: درصد‌های اعلام شده که بالاتر از ۱۰۰ هستند، بیشتر مربوط به بودجه‌های شرکت‌ها، بانک‌ها و بیمه‌ها یعنی پیوست شماره ۳ است و معمولا این اختیار را به مجامع می‌دهد که می‌توانند بودجه شان را نسبت به آنچه در قانون آمده است بیشتر ببندند.
رئیس دیوان محاسبات کل کشور بیان کرد: از دلایل فزونی منابع نسبت به مصارف شناسایی و اعمال معافیت حقوق گمرکی به مبلغ ۳ هزار و ۶۸۹ میلیارد تومان بیش از اعتبار مصوب به صورت جمعی خرجی و همچنین شناسایی اعمال معافیت حقوق ورودی قانون مدیریت حمل و نقل سوخت به مبلغ ۵۴۰ میلیارد تومان بیش از اعتبار مصوب به صورت جمعی و خرجی و عدم ابلاغ اعتبار مربوط به اسناد تسویه خزانه نوع دوم که از ابتکارات بودجه سال ۹۷ بوده است به مبلغ ۷ هزار و ۲۳ میلیارد تومان به صورت جمعی خرجی و عدم واگذاری هزار و ۱۸۸ میلیارد تومان از اوراق و اسناد خزانه اسلامی است.//​باشگاه خبرنگاران