یک مسئول سازمان الحشدالشعبی عراق حملات اخیر بقایای داعش در کرکوک را طی دو سال گذشته بی‌سابقه خواند و گفت که این حملات با چراغ سبز آمریکا صورت گرفت.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

«علی الحسینی» مسئول روابط محور شمالی در سازمان الحشد الشعبی گفت که حملات داعش در استان کرکوک با چراغ سبز آمریکا صورت گرفت.

الحسینی در مصاحبه با وبگاه «المعلومه» گفت که حملات تروریستی داعش در جنوب کرکوک و اطراف داقوق در هفته جاری در دو سال گذشته بی‌سابقه بود و این حملات چند روز پس از خروج نیروهای آمریکایی از پایگاه کی وان رخ داد.

او افزود که حقیقت روشن است و آن اینکه حملات داعش در مناطق مختلف کرکوک با چراغ سبز آمریکا صورت گرفت چرا که اختیار تحرکات داعش با آمریکاست و این حقیقی است که هر دو طرف به آن اذعان دارند.

این مسئول الحشد الشعبی همچنین گفت که آمریکا از طریق این حوادث می‌خواهد ثبات و امنیت داخلی را بر هم بزند.

الحسینی اشاره کرد که بقایای داعش اخیرا در برخی مناطق مشاهده شده‌اند و آن‌ها سال‌هاست تحت حمایت آمریکا هستند.

او تأکید کرد که نیروهای الحشدالشعبی هر گونه تلاش داعش برای ضربه زدن به امنیت کشور را ناکام خواهند گذاشت و در پایان دادن به بقایای داعش نقش بزرگی ایفا خواهند کرد.

از اوایل ماه جاری میلادی تا کنون عراق شاهد دستکم ده عملیات تروریستی داعش بوده که طی آن شماری از نیروهای امنیتی و شهروندان کشته و زخمی شدند. شهر کرکوک در صدر شهرهایی قرار دارد که شاهد بیشترین حملات تروریستی بود و پس از آن نیز صلاح‌الدین و دیالی قرار دارد.

الحشد الشعبی در وبسایت اطلاع‌رسانی خود امروز از آغاز عملیاتی جدید در غرب عراق خبر داد. احمد نصرالله فرمانده عملیات الانبار در الحشد در بیانیه‌ای گفت، این عملیات از منطقه و وادی سد الغرب به سمت مناطق صعب‌العبور آغاز شده و شامل همه مناطقی می‌شود که احتمال می‌رود عناصر داعش بتوانند در آن مخفی شوند.