رسانه‌های غربی به بهانه شیوع ویروس کرونا، یک جنگ تمام عیار روانی برای سیاه‌نمایی علیه ایران به راه انداخته‌اند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

«نعمت میرزا احمد» کارشناس مسائل سیاسی منطقه در تحلیلی که در اختیار خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه قرار داد، به بررسی اقدامات رسانه‌های غربی در جهت سیاه نمایی علیه ایران به بهانه شیوع ویروس کرونا پرداخت.
در این گزارش آمده است: در حالی که سازمان بهداشت جهانی شیوع ویروس کرونا را دشمن بشریت اعلام کرد، برخی از کشورهای غربی به ویژه آمریکا آن را فرصتی برای داغ تر کردن تبلیغات روانی علیه ایران دانستند.

از روزی که خبر ابتلا به کرونا در ایران تائید شد، دستگاه‌های تبلیغاتی غربی تمام تلاش‌های خود را روی این نکته متمرکز کردند تا با برجسته کردن «ضعف‌های» جمهوری اسلامی در امر مبارزه با این ویروس در میان مردم احساس یاس و ناامیدی و افسردگی ایجاد کنند.

چرا که یاس و ناامیدی و افسردگی نه تنها باعث بدبینی نسبت به جمهوری اسلامی می‌شود بلکه مقابله و درمان مبتلایان به این ویروس را نیز مشکل تر می‌کند.

آمریکا که دم «همدلی»  با مردم ایران را می‌زند، با تحریم دارو در عمل به دنبال آن است که در جمهوری اسلامی مبارزه با این ویروس با مشکل مواجه باشد.

اگر در حقیقت «واشنگتن» آماده «کمک» به ایران برای مبارزه با کرونا است پس چرا مانع ارسال دارو و لوازم مربوطه بهداشتی می‌شود؟

با گام‌هایی که مسئولین ایرانی برداشتند، زمینه برای مقابله و مهار کرونا فراهم شده و امید است در آینده نه چندان دور شاهد شکست این ویروس باشیم.  

دستگاه‌های تبلیغاتی آمریکایی و غربی اینگونه وانمود می‌کنند که اگر ایران با آنها دشمن نبود، امروز این کشور در زمینه‌های مختلف وضع کاملا متفاوتی داشت اما این فریبی بیش نیست، زیرا شاهد آن هستیم که تا کجا مردم کشورهای عربی متحد آمریکا «خوشبخت» هستند!

جالب اینجاست که رسانه‌های غربی و کارشناسانشان همواره سعی می‌کنند تا در افکار عمومی مخاطبان و مخصوصا مردم ایران و فارسی زبانان این تصور را ایجاد کنند که برای خیلی از کشورها ایران منبع پخش ویروس بوده است.

این در حالی است که کرونا دامن بیش از 100 کشور را گرفته و مبداء شیوع این ویروس نیز کشورهای دیگر بودند.

 تبلیغات مسموم غربی‌ها به حدی غیر انسانی است که گویی کرونای «ایرانی» به مراتب خطرناک تر از کرونای سایر کشورهاست.

اما این نکته نادیده گرفته می‌شود که آمریکا با تحریم‌های ظالمانه خود علیه ایران در حقیقت متهم در شیوع این پدیده خطرناک نه تنها برای جمهوری اسلامی، بلکه بشریت می‌باشد.

ضمنا آمریکا از جمله معدود کشورهای است که معاهده منع تولید سلاح‌های بیولوژیک را امضا نکرده است پس ملت‌های جهان حق دارند این احتمال را که آمریکا در ایجاد و شیوع ویروس کرونا دست دارد، واقعی بدانند. 

«بشردوستی» آمریکا تا جایی است که مقامات آن اعلام کردند که علی رغم شیوع ویروس کرونا در ایران، در اقدامات تحریمی خود نه تنها تغییری نخواهند داد بلکه شدید تر هم خواهند کرد. با این حرفشان به اصطلاح می‌خواستند زور و توان استثنایی کشورشان را نشان دهند اما موقعی این ویروس دامن خود آمریکا را گرفت و به پیروی از دزدان دریایی اقدام به مصادره ماسک‌ها و دستکش‌های متعلق به کشورهای دیگر کردند، در یک لحظه اسطوره «قدرت و اقتصاد شماره اول جهان» بودن آن فرو پاشید.

تعدادی از کارشناسان رسانه‌های غربی که علیه ایران فعالیت می‌کنند (نظیر بی بی سی فارسی، ایران اینترنشنال،  من و تو، ایندیپندنت فارسی، رادیو فردا و …) ایرانی هستند و ذره ای برای خاک و بوم خود دلسوزی ندارند.

اگر تا شیوع ویروس کرونا بهانه راه‌اندازی جنگ روانی تمام عیار علیه ایران «برنامه هسته‌ای و موشکی»، «مداخله در امور داخلی کشورهای منطقه»، «نقض حقوق بشر» و... بود پس از بیش از یک و نیم ماه پیش به این طرف کرونا به مهم ترین بهانه برای سیاه نمایی جمهوری اسلامی تبدیل شده است.

باید به این نکته اشاره شود که اصل ناراحتی غربی‌ها و متحدان عربی شان در منطقه به آن بر می گردد که همه برنامه‌هایشان برای ایجاد هرج و مرج و بی ثباتی در ایران به ناکامی مواجه شده است.

آخرین موردی که آنها را نا امید کرد، انتخابات پارلمانی ایران بود که با موفقیت برگزار شد و برخلاف امیدواری دشمنان جمهوری اسلامی هیچ گونه تحرکات اعتراضی در پی نداشت. 

در راستای موثر تر تمام کردن سیاست مغرضانه خود برخی از این کارشناسان و رسانه‌های غربی تفاوت آمار رسمی و غیررسمی مبتلایان به کرونا در ایران را 200 برابری اعلام کردند که کاملا بی اساس و خنده دار است.

اگر آنها این قدر برای مردم ایران دل می‌سوزانند، پس چرا اشاره‌ای به رقم بالای بهبود یافتگان و اقدامات مثبت و به موقع صورت گرفته از سوی نهادهای مختلف و به خصوص کادر پزشکی ایران برای مقابله با این پدیده نمی‌کنند؟ زیرا در این جنگ روانی نباید در مورد ایران به عنوان کشور هدف حرف مثبتی زده شود، زیرا می‌تواند باعث کاهش تبعات مخرب اقداماتشان شود.   

جالب اینجاست که حداقل چند درصد از این «نگرانی‌ها» در مورد سرنوشت کشورهای غربی و مخصوصا آمریکا که فعلا 500 هزار نفر مبتلا و حدود 20 هزار نفر کشته دارد، مشاهده نمی‌شود.

ایران طی 4 دهه اخیر مشکلات بی شماری را که از سوی دشمنان و رقبایش ایجاد شده بود، پشت سر گذاشت و این بار نیز امتحان کرونا را پس خواهد داد.

بدون شک عوامل جنگ روانی ضد ایران و حامیان مالی و فکری آنها ناکام خواهند ماند و به عبارت دیگر زمستان هم تمام خواهد شد و روسیاهی به ذغال خواهد ماند.