تخلفات ارزی دولت روحانی را در مجلس یازدهم رمزگشایی می‌کنیم ،اتلاف منابع ارزی کشور گناهی نابخشودنی است.

رسیدگی به تخلفات ارزی دولت با آغاز به کار مجلس یازدهم
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با بیان اینکه مجلس یازدهم تخلفات ارزی دولت را رمزگشایی می‌کند، گفت: ارز کشور در شرایط تحریم یا تبدیل به کالا نشد یا واردات کالاهای غیراساسی صورت گرفت.
احمد علیرضابیگی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به گزارش دیوان محاسبات در مورد تخلفات ارزی در دولت دوازدهم گفت: مجلس یازدهم تخلفات ارزی دولت را رمزگشایی می‌کند و دولت باید پاسخگو باشد. سوءتدبیر و همکاری با رانت خواران موجب وقوع چنین فسادی شد.
نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حالی که دولت برای دریافت ۵ میلیارد دلار وام، پشت در دولت روسیه و صندوق جهانی ایستاده، اتلاف منابع ارزی کشور گناهی نابخشودنی است.
وی با اشاره به ماجرای سوال از رئیس‌جمهور در مورد نوسانات بازار ارز در سال ۹۶ گفت: آقای سیف رئیس کل بانک مرکزی در آن زمان، آقای نهاوندیان و کرباسیان وزیر وقت اقتصاد در جلسه کمیسیون اقتصادی برای بررسی سوال از رئیس‌جمهور اعلام کردند افزایش قیمت ارز و نحوه توزیع آن تصمیم مستقیم رئیس‌جمهور بوده است.
وی ادامه داد: شریعتمداری وزیر وقت صنعت، معدن و تجارت نیز در واکنش به انتقادات شدید نمایندگان اعلام کرد هیئت وزیران در مورد نحوه تخصیص ارز مصوبه داشته و من ناچار به اجرا بودم.
عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس تصریح کرد: متأسفانه ارز کشور در شرایط تحریم یا تبدیل به کالا نشده یا کالاهای غیراساسی وارد شده است. مجلس یازدهم دولت را مورد بازخواست جدی قرار خواهد داد.
وی گفت: گزارش تفریغ بودجه علاوه بر این به ماجرای توزیع ۲۷ میلیارد دلار ارز و ۶۰ تن طلا در بازار اشاره کرد که بر اساس این گزارش مشخص نشده این ارز و طلا به چه کسانی داده شده است.