حمله موشکی مقتدرانه ایران به پایگاه نظامی عین الاسد آمریکا در عراق که در پاسخ به ترور ناجوانمردانه سردار سلیمانی صورت گرفت، آنچنان وحشتی در دل آمریکایی ها ایجاد کرد که در تاریخ ماندگار شد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

العالم: پس از ترور سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی توسط آمریکا، سپاه پاسداران جمهوری اسلامی پایگاه عین الاسد عراق را که در اختیار نیروهای آمریکایی بود، موشکباران کرد.

برخی از مقامات و رسانه های آمریکایی ادعا کردند این پایگاه از قبل تخلیه شده بود هیچکدام از نیروهای آمریکایی از این حمله آسیب ندیده اند اما با گذشت زمان و بیرون آمدن فیلم ها و تصاویر از داخل این پایگاه، مشخص شده است نیروهای زیادی در عین الاسد حضور داشته اند.

اوایل اسفند ماه 1398 خبرگزاری «رویترز» در گزارشی بر اساس مصاحبه با نظامیان آمریکایی پایگاه «عین‌الأسد» عراق نوشته بود که شدت آسیب‌های وارد آمده به نظامیان آمریکایی در پی حملات موشکی ایران به حدی بود که برخی احساس می‌کردند که یک کامیون به آن‌ها برخورد کرده است.

بالاخره پس از تلاش های ناکام ترامپ برای پنهانکاری در خصوص خسارات حملات موشکی ایران به پایگاه نظامی آمریکا، آنها مجبور شدند حداقل به آسیب های مغزی نظامیان این کشور اعتراف کنند به طوری که پنتاگون در آخرین گزارش خود طی شنبه سوم اسفند ماه 1398 اعتراف کرد که تعداد کل نظامیان آمریکایی که در حمله موشکی ایران به پایگاه هوایی عین‌الاسد در عراق دچار آسیب و ضربه‌مغزی شده اند به ۱۱۰ نفر رسیده است.

با درز هر از گاه فیلم های جدید از هنگام حمله موشکی ایران به این پایگاه، همواره حقایق تازه ای از ابعاد ضربات نظامی ایران به نظامیان آمریکایی فاش می شود.