فارس نوشت: فرمانده منطقه پنجم نیروی دریایی سپاه تصریح کرد: تروریست‌های آمریکایی رشادت‌های فرزندان ایران اسلامی ازجمله شهیدان دارا و رئیسی در 29 فروردین 67 را در آب‌های نیلگون خلیج فارس فراموش نمی‌کنند چراکه با دستان خالی مقابل آنان ایستادیم.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سردار علی عظمایی صبح امروز در بندرلنگه ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای ۸ سال دفاع مقدس و سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، اظهار داشت: امروز ۲۹ فروردین  سالروز شهادت شهیدان دارا و رئیسی در خلیج فارس به دست تروریست‌های آمریکایی نزدیک است، شهدایی که در یک جنگ نابرابر در ۲۹ فروردین ۶۷ به شهادت رسیدند.

وی با اشاره به زندگینامه شهید دارا، افرود: ایشان یکی از جانبازان جنگ تحمیلی بود که در عملیات والفجر ۴ در اواخر سال ۶۲ نیز از ناحیه پا مجروح شدند و در بیمارستان امام خمینی(ره) مدتی بستری بودند و پس از ترخیص از بیمارستان نیز در عملیات‌های مختلفی شرکت کردند.

فرمانده منطقه پنجم نیروی دریایی سپاه با اشاره به خصوصیات اخلاقی شهید رئیسی، بیان کرد: شهید رئیسی از بسیجیان ۸ سال دفاع مقدس و پاسداری انقلابی و ولایتمدار بود و به‌عنوان یک نیروی خستگی‌ناپذیر در خط مقدم حاضر می‌شد.

وی که خود یکی از حاضران در صحنه درگیری عملیات ۲۹ فروردین ۱۳۶۷ در خلیج فارس بود در ادامه گفت: این دو شهید عزیز در دریا در شرایط سخت و امواج سهمگین در خط مقدم بودند و ما باید وصیت این عزیزان را دنبال کنیم تا به خلوص واقعی و وجودی آنها پی ببریم.

سردار عظمایی خاطرنشان ساخت: شهید رئیسی در وصیتنامه خود می‌گوید ما متعلق به خداوند هستیم و او نیز صاحب اختیار ماست و خودتان را فدای امام حسین(ع) کنید و شهید دارا نیز در وصیتنامه خود آورده است که به منافقین و کافران بگوئید ما مکتبیان حسین بن علی(ع) هستیم و شهادت آرزوی ماست. این است که ما باید از این رزمندگان الگو بگیریم.

وی یادآور شد: عملیات ۲۹ فروردین، عملیات پیچیده و وسیعی بود چراکه تروریست‌های آمریکایی سکوهای سلمان، رشادت و نصر ما را زده بودند و این شهیدان با ابزار و امکانات کم در مقابل ناوشکن‌ها و بالگردهای مجهز آنها ایستادند و با تمام وجود از مرزهای آبی ما دفاع کردند و ما امروز این اقتدار و عزت را در خلیج فارس به برکت خون همین شهدای عزیز داریم.

این رزمنده ۸ سال دفاع مقدس با گرامی‌داشت یاد شهدای ارتش، عنوان داشت: ارتش قهرمان ما نیز در عملیات ۲۹ فروردین ۶۷ شهدایی را در ناوچه جوشن و ناوشکن‌های سهند و سبلان در جنگ با تروریست‌های آمریکایی تقدیم این نظام مقدس نمودند.

فرمانده منطقه پنجم نیروی دریایی سپاه افرود: امروز رزمندگان ما در نیروی دریایی سپاه ادامه‌دهندگان راه شهیدان دارا و رئیسی هستند و همچنین سپاه همواره در خط مقدم بوده و در سیل و زلزله و حوادث غیرمترقبه نیز در صف امدادرسانی به آسیب‌دیدگان حاضر شده و در شیوع ویروس کرونا به همراه دیگر نیروهای بسیجی در کنار مردم حاضر بوده‌اند و خانواده همین پاسداران نیروی دریایی اقدام به تشکیل قرارگاه و تولید ماسک نمودند.

وی در پایان توضیح داد: اکنون نیز در راستای فرمایشات گوهربار رهبر معظم انقلاب مبنی بر برگزاری رزمایش کمک مؤمنانه و همدلی، منطقه پنجم نیروی دریایی سپاه با همکاری مردم، قرارگاهی را تشکیل داده و با فراهم نمودن بسته‌های غذایی، در ماه رمضان این کمک‌ها را بین نیازمندان توزیع خواهد کرد.

به گزارش فارس؛ سردار علی عظمایی فرمانده منطقه پنجم نیروی دریایی سپاه سال گذشته به‌همراه چند تن از فرماندهان ارشد سپاه از جمله سردار علی حاجی‌زاده فرمانده هوافضای سپاه، سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه و سردار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه توسط تروریست‌های آمریکایی تحریم شد.