عضو ارشد شورای ائتلاف نیروهای انقلاب گفت: به هیچ عنوان برنامه‌ای برای طرح مباحث مصداقی برای انتخاب رئیس و اعضای هیئت رئیسه مجلس در نشست مشترک با منتخبان مجلس یازدهم در نظر گرفته نشده بود.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

مهدی چمران عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری تسنیم، درباره نشست مشترک این شورا با منتخبان مجلس شورای اسلامی یازدهم، گفت: قرار بود این نشست صبح فردا (یکم اردیبهشت) برگزار شود ولی با توجه به نظر مشورتی که از وزارت بهداشت درباره امکان برگزاری این نشست گرفتیم، وزارت بهداشت اعلام کرد محلی که برای برگزاری این جلسه پیش‌بینی شده استانداردهای لازم را برای اعمال فاصله‌گذاری اجتماعی دارا نیست و به همین علت نیز ما این جلسه را کنسل کردیم.

وی با اشاره به گمانه‌زنی‌ها پیرامون برخی رایزنی‌ها و اعمال فشار از سوی شورای ائتلاف با هدف اعمال نظر برای جهت‌دهی به رأی منتخبان مجلس برای انتخاب رئیس و اعضای هئیت رئیسه مجلس یازدهم، تصریح کرد: اگر امکان برگزاری این نشست فراهم می‌شد می‌دیدید که همه ما از این نشست فارغ از آشنایی منتخبان مجلس یازدهم با یکدیگر چیزی جز گوشزد کردن این نکته به نمایندگان آتی مجلس نبود که به آنها بگوییم که مسئول تصمیماتی که می‌گیرند هستند و لازم است که در فعالیت خود در مجلس کاملاً مستقل و بدون هیچ گونه وامداری از حزب و گروهی تنها در پی حل مشکلات مردم به‌ویژه در حوزه اقتصادی باشند.

چمران خاطرنشان کرد: البته همان‌طور که از قبل از انتخابات نیز گفتیم ما پس از انتخابات، منتخبان را به حال خود رها نخواهیم کرد و در قالب همان 5 کمیته تخصصی که در شورای ائتلاف ایجاد شد به آنها مشاوره‌های تخصصی در حوزه مسائل اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی ارائه خواهیم داد.

عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با بیان اینکه پس از انتخابات مجلس متأسفانه به‌علت بالا گرفتن تب شیوع کرونا در کشور و لزوم رعایت نکات بهداشتی و فاصله‌گذاری‌ها هیچ جلسه‌ای در قالب کمیته‌های تخصصی شورای ائتلاف برگزار نشده است، یادآور شد: البته تعدادی از دوستان منتخب مجلس با هدایت آقای نادران چند جلسه هماهنگی با دستور کار مسائل اقتصادی با اساتید دانشگاهی برگزار کرده‌اند و بازدیدهایی را نیز انجام دادند ولی این جلسات ارتباطی به شورای ائتلاف نداشته است.

*شورای ائتلاف پس از انتخابات مجلس هیچ جلسه‌ای نداشته است

وی بار دیگر خاطرنشان کرد: مطالب و شایعاتی که مبنی بر برگزاری جلسات مخفیانه شورای ائتلاف با منتخبان مجلس یازدهم در رسانه‌ها مطرح می‌شود، داستان‌سرایی و خواب و خیال است، چرا که به‌واسطه شرایط کرونایی که در کشور پس از انتخابات مجلس حاکم شده، حتی اعضای شورای ائتلاف موفق به برگزاری جلسه داخلی نیز نشده‌اند چه برسد به این‌که بخواهیم جلساتی پشت درهای بسته با منتخبان مجلس داشته باشیم. البته با توجه به تداوم شرایط کرونایی در کشور تصمیم بر این شده تا جلساتی مجازی با نمایندگان مجلس داشته باشیم و همان دستورکارهایی را که قرار بود در جلسه حضوری با آنها داشته باشیم مطرح کنیم.

چمران در پاسخ به این که آیا شورای ائتلاف در مسئله وحدت نظر منتخبان مجلس برنامه‌ای دارد، گفت: اگر شورای ائتلافی نیز وجود خارجی نداشت، ما برای تحکیم وحدت و انسجام میان منتخبان مجلس نهایت تلاش خود را می‌کردیم و این مسئله را وظیفه خود می‌دانیم.

وی همچنین در پاسخ به این سؤال که آیا شورای ائتلاف در راستای وحدت نظر میان منتخبان مجلس یازدهم، گزینه‌هایی برای حضور در هیئت رئیسه مجلس و شخص رئیس مجلس ارائه کرده است، تأکید کرد: به هیچ عنوان برنامه‌ای برای طرح مباحث مصداقی برای انتخاب رئیس و اعضای هیئت رئیسه مجلس در نشست مشترک با منتخبان مجلس یازدهم در نظر گرفته نشده بود و به‌طور کلی اصلاً امکان این مسئله وجود ندارد که در یک جلسه عمومی در ارتباط با این‌گونه مباحث بخواهیم بحث و تبادل نظر داشته باشیم.

*فعالیت‌های شورای ائتلاف در تهران و استان‌ها ادامه می‌یابد

این عضو ارشد شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در ارتباط با ادامه کار این شورا و این‌که عده‌ای معتقدند شورای ائتلاف سرنوشتی مشابه جمنا که پس از انتخابات ریاست جمهوری، دیگر فعالیت محسوسی نداشت، پیدا می‌کند، گفت: اگر شورای ائتلاف بخواهد کار هماهنگی و پشتیبانی را در جریان اصولگرایی انجام دهد عده‌ای می‌گویند که شما در حال فشار آوردن به نماینده‌ها هستید و اگر هم حضوری در این عرصه نداشته باشد عده‌ای خواهند گفت که این شورا نیز به سرنوشت نمونه‌های مشابه خود دچار شده است، بنابراین نمی‌توانیم فعالیت‌های خود را صرفاً با اظهار نظراتی که در قبال اقدامات ما انجام می‌شود، تنظیم کنیم.

چمران ادامه داد: تصمیمی که ما در ارتباط با شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اتخاذ کرده‌ایم این است که همچنان فعالیت‌های خود را نه‌تنها در تهران بلکه در استان‌ها نیز استمرار ببخشیم و وظیفه ساماندهی ارتباطات مردمی با نمایندگان را به‌عهده بگیریم.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا شورای ائتلاف در روزهای آتی برنامه‌ای برای برگزاری نشست حضوری با منتخبان دارد، تصریح کرد: مشکل اصلی ما یافتن محل مناسبی برای برگزاری این جلسه است که استانداردهای مدنظر وزارت بهداشت را داشته باشد و گمان نمی‌کنم که تا عادی شدن شرایط کشور امکان برگزاری چنین جلسه‌ای را داشته باشیم.