میرتاج الدینی گفت:درباره تدوین شدن لیست های حداکثری نامزدهای احتمالی در هر حوزه انتخابیه و غربالگری مرحله به مرحله آنها گفت: اینها گمانه هایی است که برخی بیان می کنند اما به آن زمان هنوز نرسیدیم.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

مکانیزم انتخاباتی در قالب شورای راهبردی وحدت روز یکشنبه 12 خردادماه به طور رسمی آغاز به کار کرد.

این شورا در جمعی محدود از ابتدای سال 97 جلساتی را برگزار می کرد و وقتی مباحثش به جمع بندی رسید و ترکیب نهایی خود را مشخص کرد، حالا قرار است با تعداد اعضای بیشتری به کار خود ادامه دهد.

ترکیب شورای راهبری از شخصیت های حقیقی و حقوقی تشکیل می شود اما کسی نماینده یک شخصیت حقیقی نخواهد بود و فقط احزاب رسمی می توانند نماینده از جانب خود معرفی کنند. همچنین کسانی که خودشان نامزد انتخابات مجلس هستند در ترکیب شورا حضور نخواهد داشت.

حجت الاسلام میرتاج الدینی در گفتگو با نامه نیوز به ابعاد جدیدی از شرح وظایف شورای راهبردی اشاره کرد و گفت: مکانیزم کلی روشن است و جلسات شورای راهبردی اصولگرایان برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ادامه خواهد داشت تا نیروهای اصولگرا و انقلابی ساماندهی شوند.

وی درباره مکانیزم تعریف شده در شورای راهبردی برای انتخاب نامزد اظهار کرد: در شهرستان ها و استان ها شورای نیروهای اصولگرا و انقلابی هستند و در گذشته هم بودند، حالا آنها با ساماندهی جدیدی کارشان را آغاز کردند و کاندیداهای جریان انقلابی و اصولگرا را انتخاب می کنند.

این فعال سیاسی اصولگرا یادآور شد: روند بررسی کاندیداهای انتخابات مجلس از شهرستان ها شروع می شود و سپس استان ها نامزدهای هر حوزه انتخابیه مورد بررسی و جمع بندی نهایی قرار می دهند و نام آنها را به مرکز می فرستند که پس از تأیید آنها، لیست سراسری نیروهای انقلاب و اصولگرا برای انتخابات مجلس معرفی می شود.

میرتاج الدینی درباره تدوین شدن لیست های حداکثری نامزدهای احتمالی در هر حوزه انتخابیه و غربالگری مرحله به مرحله آنها گفت: اینها گمانه هایی است که برخی بیان می کنند اما به آن زمان هنوز نرسیدیم.