حسین الله کرم درباره احتمال قرار گرفتن علی لاریجانی در سرلیست انتخاباتی جریان اصولگرایی توضیح داد: معتقدم همان دسته بندی سیاسی گذشته که در جریان اصولگرایی وجود داشت و در همه ساختارهای سیاسی این دسته بندی قابل مشاهده است، همان وضعیت خواهد بود. دو طیف انقلابی و غیرانقلابی دو سر جریان اصولگرا هستند و یک طیف هم در میانه آنها قرار دارد. آقای لاریجانی سعی کرد خودش را در طیف میانه تعریف کند در حالیکه امثال من معتقد به تقویت و حاکمیت سر انقلابی جریان اصولگرا هستند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

برخی معتقدند حمایت فراکسیون ولایی از علی لاریجانی در انتخابات هیأت رئیسه مجلس حکایت از این می کند که علی لاریجانی سرلیستی این جریان را در انتخابات مجلس عهده دار می شود اما الله کرم نگاه دیگری دارد.

حسین الله کرم در گفتگو با نامه نیوز درباره تشکیل شورای «راهبردی وحدت» به عنوان مکانیزم انتخاباتی اصولگرایان گفت: ساختارهای تشکیلاتی و حزبی در هر دوره از انتخابات تلاش می کنند براساس نیازهای سیاسی و اجتماعی تغییراتی در وضعیت خودشان به وجود بیاورند.

وی افزود: جمنا یک حرکت از پایین به بالا بود و به همین خاطر مورد حمایت من قرار داشت چون این حرکت در آینده می توانست به نفع طبقه مستضعف باشد ضمن آنکه سیاست را اجتماعی می کرد. معتقدم شورای راهبردی وحدت بر همان اساس مدل جمنا درصدد است تا حرکتی از پایین به بالا را شکل دهد که مطلوب طبقه متوسط به پایین خواهد بود.

این تحلیلگر مسائل سیاسی در پاسخ به این سئوال که آیا حمایت فراکسیون ولایی از علی لاریجانی برای تصدی کرسی ریاست مجلس و مرزبندی با اصلاح طلبان، در واقع چراغ سبزی برای او بود؟ یادآور شد: وضعیتی که در مجلس رخ داد و فراکسیون ولایی برای انتخاب ریاست مجلس گزینه معرفی نکرد، اقدامی تاکتیکی و موقت بود و به تنهایی نمی تواند نماد یک استراتژی انتخاباتی باشد.

وی درباره احتمال قرار گرفتن علی لاریجانی در سرلیست انتخاباتی جریان اصولگرایی توضیح داد: معتقدم همان دسته بندی سیاسی گذشته که در جریان اصولگرایی وجود داشت و در همه ساختارهای سیاسی این دسته بندی قابل مشاهده است، همان وضعیت خواهد بود. دو طیف انقلابی و غیرانقلابی دو سر جریان اصولگرا هستند و یک طیف هم در میانه آنها قرار دارد. آقای لاریجانی سعی کرد خودش را در طیف میانه تعریف کند در حالیکه امثال من معتقد به تقویت و حاکمیت سر انقلابی جریان اصولگرا هستند.

الله کرم تأکید کرد: نیاز کشور در گام دوم انقلاب، شروع حرکت به سمت جوان ها خواهد بود که بین 22 تا 40 سال قرار دارند تا آنها بتوانند فرایند گام دوم را طی کنند بنابراین ما باید به این سمت برویم وگرنه ضرر خواهیم کرد. بر این اساس معتقدم در آینده ما با حضور یکسری نیروهای جوان، کارآمد، انقلابی و حزب اللهی در عرصه سیاسی رو برو خواهیم شد که موجب تغییرات اساسی در ساختار سیاسی می شوند. البته برخی می گویند حضور جوانان در عرصه سیاسی باید گام به گام باشد اما من معتقدم گام به گام کردن این اتفاق ما را دچار فرصت سوزی می کند