پشت پرده سکوت انتخاباتی اصولگرایان و اصلاح‌طلبان
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سال انتخابات مجلس است اما جریان های سیاسی اصولگرا و اصلاح طلب در سکوتی عجیب به سر می برند. اصلاح طلبان ماه هاست بین آمدن و نیامدن دچار دوگانگی نظر شدند و هر گروه استدلال های خود را مطرح می کند، با وجودی که 8 ماه تا زمان انتخابات باقی نمانده، هنوز تصمیم جریانی مشخص نیست.

اصولگرایان نیز گرچه به پیروزی خود در انتخابات مجلس باور قطعی دارند اما برای مشخص کردن مکانیزم انتخاباتی به نتیجه روشن و قابل بیانی دست پیدا نکردند.

برخی تحلیلگران این سکوت عجیب اصولگرایان و اصلاح طلبان را نشانه محافظه کاری و یک نوع سیاست انتخاباتی می دانند اما در مقابل برخی همچون حسن بیادی معتقدند از این سکوت نشانه های مثبتی دریافت نمی شود.

حسن بیادی دبیرکل آبادگران جوان درباره آخرین وضعیت انتخاباتی گفت: همه مجموعه ها فعلا در حال ارزیابی وضعیت سیاسی کشور هستند اما چون پاسخی از نتیجه عملکردشان برای مردم ندارند سکوت کرده‌اند.

وی افزود: حالا یک وقتی کسی امتیازی دارد براساس آن سخنی هم می گوید. به عبارت دیگر کدام حزب و تشکل امتیاز برای ارائه به جامعه در اختیار دارد اما ترجیح می دهد سکوت کند.

این فعال سیاسی اصولگرا یادآور شد: تکلیف جریان های سیاسی روشن است، آنها تصمیم گرفتند فعلا صدای شان در نیاید بهتر است، تا ببینند نزدیک انتخابات، چگونه می توانند دوباره رأی مردم را به دست آورند.