پایان ائتلاف با اعتدالگرایان؛ آیا سران اصلاح‌طلب چنین اجازه‌ای به عارف می‌دهند؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

وقتی محمدرضا عارف در انتخابات هیأت رئیسه مجلس اجازه ائتلاف با مستقلین را به فراکسیون امید ندادکه منجر به حذف علی مطهری از ترکیب هیات رئیسه شد، در جلسه شورای عالی سیاستگذاری هم اعلام کرد این رویه در انتخابات مجلس و ریاست جمهوری ادامه خواهد یافت.

اما همه اصلاح طلبان با این نظر عارف موافق نیستند. غلامحسسین کرباسچی دبیرکل کارگزاران نخستین کسی بود که بی رودربایسی مقابل عارف ایستاد و به او تاخت.  

کرباسچی گفت: به نظر می‌رسد برخی از افرادی که در جریان اصلاح‌طلبی هستند این پیشتازی آقای مطهری را در شرایطی که خودشان همیشه ساکت بودند تا جایی که به برخی از آنها گفته شده بود تا به حال در این مدت نمایندگی یک فوت هم در این میکروفن خود نکرده‌اید را به ضرر خود می‌دیدند.

این موضع کرباسچی نشان می دهد که عارف مخالفان جدی هم دارد. تصمیمش از جامعیت لازم برخوردار نیست و طیف راست جناح اصلاحات قراری به همراهی با طیف چپ ندارد. به طور مشخص کارگزاران مخالف است. کارگزاران همان حزبی بود که در ابتدای مجلس دهم به طور صریح و شفاف اعلام کرد نقد لاریجانی را برای ریاست مجلس ارجح به نسیه عارف می داند و حاضر نشد تخم مرغ های خودش را در سبد عارف بچیند.