ایلنا/ یک عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید لایحه جامع قانون انتخابات را اصلاح و تصویب کنیم و فرآیند انتخابات و اجرای انتخابات را با فرآیند تأیید صلاحیت‌ها از یکدیگر جدا کنیم.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

احمد امیرآبادی فراهانی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه ۳ اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با کلیات طرح الحاق یک تبصره به قانون انتخابات گفت: اگر چنانچه گزارش‌هایی که به شورای نگهبان داده می‌شود پایه و اساس نداشته باشد، شاکیان می‌توانند به دادگاه صالحه مراجعه کنند و موضوع رد صلاحیت را بررسی کنند.

وی افزود: این طرح زمانی که به صحن ارائه شد یک تبصره الحاقی بود، اما اکنون کمیسیون شوراها ۷-۸ خط تبصره الحاقی را به قانون مطولی تبدیل کرده است.

این عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: مجلس اکنون طرح‌ها و لوایح مهمتری را در اولویت دارد که اگر کلیات این طرح هم رأی بیاورد، در ۶ جلسه باقی‌مانده از مجلس به نتیجه نمی‌رسد.

وی ادامه داد: قانون مالیات بر ارزش افزوده در مدت باقی‌مانده از مجلس تمام نمی‌شود در آن صورت چه پاسخی برای مردم خواهید داشت. مردم گرفتار مشکلات اقتصادی و مشکلات ناشی از شیوع بیماری کرونا هستند، بازار، کسبه، دولت و نیروهای مسلح همه و همه درگیر مشکلات هستند و تلاش دارند مسائل مردم را حل کنند، آنوقت نخواهند گفت چه وقت رسیدگی به موضوع انتخابات در مجلس بود؟

امیرآبادی فراهانی خاطرنشان کرد: امروز مجلس باید وقت خود را صرف رفع مشکلات کشور کند، با رأیی که مردم در انتخابات دوم اسفند دادند، کمتر از ۶۰ نفر از همکاران مجدداً رأی آوردند، دیگر با این طرح تیر خلاص دیگری به پیکر مجلس دهم نزنید.

وی بیان کرد: وقتی طرح تصویب شود، چه اتفاقای خواهد افتاد، آیا شورای نگهبان به وظیفه خود عمل نخواهد کرد، خیر فقط مراجع چهارگانه را مصلوب‌الاختیار می‌کنید. اگر این‌ها واقعیت‌ها را به شورای نگهبان نگویند، شورا خود در مناطق مختلف کشور به وظایف عمل می‌کند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر بخواهیم کار را از ریشه درست کنیم، باید لایحه جامع قانون انتخابات را اصلاح و تصویب کنیم و فرآیند انتخابات و اجرای انتخابات را با فرآیند تأیید صلاحیت‌ها از یکدیگر جدا کنیم. تا شورای نگهبان باید یک سال برای تأیید صلاحیت‌ها فرصت داشته باشد.