یک کارشناس آمریکایی به گاف دونالد ترامپ در پیام توئیتری‌اش درباره قایق‌های سپاه پاسداران واکنش نشان داد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

یک کارشناس آمریکایی به گاف دونالد ترامپ در پیام توئیتری‌اش که نوشته به نیروی دریایی آمریکا دستور داده قایق‌های مسلح ایران را «ساقط» کنند، گفت: این جدیده! ایران قایق پرنده دارد.

 


رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه در پیامی توییتری نوشت: به نیروی دریایی آمریکا دستور دادم اگر قایق‌های تندروی ایران کشتی‌های ما را آزار دهند، به آنها شلیک و آنها را ساقط کنند.

روز چهارشنبه ۲۷ فروردین، منطقه خلیج ‌فارس شاهد یک رویارویی جدید بین نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ‌تروریست‌های نیروی دریایی آمریکا بود. تقابلی که از طرفی شاهد حضور حداقل ۱۱ شناور تندروی نیروی دریایی سپاه بوده و از طرف آمریکایی‌ها نیز حداقل یک ناوشکن و یک شناور خاص با مأموریت ویژه حضور داشته است.

ستاد تروریستی فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا (سنتکام) ادعا کرد: چهارشنبه ۱۱ شناور ایرانی در شمال خلیج فارس برای ۶ کشتی جنگی آمریکا ایجاد مزاحمت کردند.

در این بیانیه آمده است: کشتی‌های جنگی آمریکا بار‌ها به این شناور‌ها هشدار داده‌اند، اما تا یک ساعت آن‌ها به این پیام‌ها توجهی نکردند.

این بیانیه می‌افزاید: یکی از شناور‌ها در فاصله ۹ متری کشتی جنگی آمریکا اقدام به انجام حرکات تحریک‌آمیز کرد.

ادعا‌های مقامات تروریست آمریکایی در حالی مطرح می‌شود که بار‌ها کشتی‌های نظامی، هواپیما‌ها و پهپاد‌های این کشور اقدام به ورود به مرز‌های آبی ایران کرده‌اند. در یک سال اخیر ایران بار‌ها با هشدار به متجاوزان آمریکایی، آن‌ها را از مرز‌های خود دور کرده است. در یک مورد نیز پدافند هوایی ایران مجبور شد پهپاد پیشرفته آمریکایی را سرنگون کند.