2 سال پیش شهاب حسینی در سفری که به آمریکا داشت، در گزارش و گفت‌وگویی با تلویزیون اوسی‌دی‌سی گفت که «به‌عنوان یک توریست به آمریکا نیامده، بلکه یک فرهنگ 2هزارو500‌ساله را به این‌جا آورده است:

شهاب حسینی در آمریکا ماندگار می‌شود؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

از غرب فلسفه بار می‌زنیم می‌آوریم شرق و از شرق بار می‌زنیم می‌آوریم غرب. او با اشاره به تاسیس یک کمپانی فیلمسازی در آمریکا گفت: دوست دارم ادامه فعالیتم را روی این طرف متمرکز کنم» و اکنون این کمپانی راه‌اندازی شده است. برخی سایت‌های خبری از ماندگاری شهاب حسینی درآمریکا نوشتند و اینکه او به همراه کوروش آهاری، کارگردان و الکس برتوف، تهیه‌کننده کمپانی مستقل برای توزیع و تولید فیلم با نام pol media را راه‌اندازی کرده‌اند. هدف این کمپانی توزیع و تولید، پر کردن فاصله بین هنر، فرهنگ و سینمای ایرانی و بین‌المللی با ایالت متحده آمریکا است. «پُل مدیا» قرار است فیلم‌های ایرانی و دیگر آثار بین‌المللی دنیا را در آمریکا و خارج از آن منتشر کند. این کمپانی همچنین تصمیم دارد رویدادهای زنده مانند حضور بازیگران و فیلمسازان و همینطور دیگر هنرمندان فرهنگیِ ایرانی و بین‌المللی و نیز برنامه‌های سینمایی را تهیه و تولید کند این کمپانی، پیش از این برنامه زنده‌ای با حضور بهروز وثوقی را با مدیریت شهاب حسینی تولید کرد. پُل مدیا چندین فیلم ایرانی و قدیمی سینمای ایران از جمله، «تنگسیر»، «قیصر»، «داش آکل»، «گوزن‌ها» و «سوته دلان» را نیز در آمریکا توزیع کرده است.

شهاب حسینی، از ایران تا آمریکا

حضور شهاب حسینی در آمریکا به این مقطع زمانی محدود نمی‌شود چنانکه 19 تیر سال گذشته مهر نوشت شهاب حسینی بازیگر سینما اخیرا در آمریکا فعالیت‌هایی هنری تازه‌ای را از سر گرفته است. شهاب حسینی هم در آن زمان در صفحه شخصی اینستاگرامش، از همکاری با بهروز وثوقی در یک برنامه سینمایی برای بحث و بررسی شش فیلم سینمای ایران خبر داد. در آن زمان تصور شد که دلیل حضور شهاب حسینی در آمریکا قهر او با سینمای ایران است، اما با اکران فیلم سینمایی «نبات» این شایعه تکذیب شد.

شهاب حسینی

خردادماه سال 95 در اتفاقی درخشان برای سینمای ایران، شهاب حسینی برنده جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره فیلم کن شد و اصغر فرهادی کارگردان فیلم فروشنده جایزه بهترین فیلم‌نامه را دریافت کرد. این افتخاری بزرگ و بی‌سابقه برای سینمای ایران و شهاب حسینی بود، که به خاطر بازی در فیلم فروشنده اصغر فرهادی نصیبش شد. تاکنون هیچ‌بازیگر ایرانی به این افتخار دست نیافته بود. پس بردن جایزه کن، در رسانه‌ها خبری منتشر شد که حکایت از آن داشت که او به همراه خانواده‌اش به آمریکا مهاجرت کرده است. پس از آن گفته شد که او می‌خواهد در ایالات متحده کمپانی فیلمسازی خودش را راه‌اندازی کند.

شهاب حسینی

در سال 97 او در این باره توضیح داد: «در پى فعالیتی که از دو سال پیش آغاز کردم به لطف الهی موفق به تاسیس شرکت فیلم‌سازی با نام ندای هفت آسمان شدم، که هدفی جز کشف آثار و استعداد‌های جوان در حیطه‌های مختلف نمایشی اعم از تئاتر، سینما، فیلم‌های کوتاه، مستند، انیمیشن، دنبال نمی‌کند و در راستای هدفی است که همواره در جهت اهمیت به وجود منابع انسانی برای خود تعریف کردم و امیدوارم به یاری یگانه یار، موفق به این مهم شوم.» وی افزود: در عین حال این شرکت دارای خواهر دوقلویی در آمریکا است به نام seven skies entertainment که در راستای تولید آثار نمایشی در حوزه‌های مختلف آن با استخراج از منابع غنی فرهنگ و ادبیات ایران زمین به ثبت رسیده و تاسیس شده به این امید که جایگاهی برای ارائه غنای فرهنگی ادبیات و هنر ایران در بازارهای جهانی باشد. این هدف جز با عشق خالصانه، تلاش صادقانه و دعای خیر شما مردمی که همواره دلتان برای عزت و سربلندی این سرزمین می‌تپد در دسترس نخواهد بود.