نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: با ورود ایران به جرگه کشور های دارای ماهواره نظامی انحصار شکسته شد و آمریکا از این اتفاق عصبانی است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

محمد جواد جمالی نوبندگانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به سخنان وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر ارجاع پرونده ایران به شورای امنیت سازمان ملل متحدد به دلیل پرتاب موفقیت آمیز ماهواره نظامی نور گفت: پرتاب این ماهواره به دنیا نشان داد هر چه تحریم و فشار ها علیه بیشتر شود دانشمندان ایرانی و نیرو های انقلاب به خود اتکایی می رسند به همین منظور مایک پمپئو در توئیتی خشمگینانه با طرح این موضوع ابراز نگرانی کرد. 

وی  با اشاره به دستاورد های جمهوری اسلامی در سال های اخیر ادامه داد: کشورمان  علیرغم همه تحریم ها از نظر دسترسی به علوم و فنون نسبت به گذشته در شرایط بهتری قرار دارد و توانسته به پیشرفت خود ادامه دهد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان این که انقلاب اسلامی هیمنه آمریکا را زیر سوال برده  است افزود: با ورود ایران به جرگه کشور های دارای ماهواره نظامی انحصار شکسته شد و آمریکا از این اتفاق عصبانی است.

وی با بیان این که آمریکا در برابر قدرت نظامی ایران مستاصل بوده است تصریح کرد: هرگاه آن ها در حال برنامه ریزی علیه کشورمان بودند با رونمایی از یک دستاورد نظامی جدید تمام نقش های آن ها از بین رفت و موجب خشم آمریکا شد. 

جمالی نوبندگانی با اشاره به جاسوی های آمریکا از مراکز نظامی کشورمان بیان کرد: آن ها قبلا تصاویر ماهواره ای از یک مرکز در شاهرود  داشتند و جاسوسانی را در پوشش های مختلف برای زیر نظر داشتن این مرکز استخدام کرده بودند اما به جایی نرسید.

وی ادامه داد:کشورهای جیره خوار آمریکا در خلیج فارس از جمله امارات، عربستان و بحرین نخبگانشان متوجه شدند که نوکری آمریکا جز دوشیدن آن ها و نامیده شدن به عنوان گاو شیرده از طرف استکبار هیچ چیزی ندارد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: هر روز تحلیلگران عربی اعلام می کنند که جمهوری اسلامی ایران با توجه به این که سمت استقلال رفته موفقیت هایی را داشته ما با این وجود آمریکا همیشه دستاورد های ایران مانند غنی سازی 20 درصد اورانیوم انکار کرده است.

وی با اشاره به جنگ روانی موجود و طرح موضوعاتی همچون صرف پول مردم در هزینه های دیگر خاطر بیان کرد: مردم باید بدانند که اگر آمریکا و داعش بر ما مسلط شوند دیگر امنیت نخواهیم داشت و بودجه های نظامی و دفاعی کاملا مجاز هستند.

جمالی نوبندگانی خاطرنشان کرد: نباید مردم فریب اشک تمساح پمپئو، جان بولتن، رسانه های غربی و منافقین را بخورد چون آن ها همان کسانی هستند دارو را بر روی بیماران خاص  بستند و در بحران کرونا اجازه اخد وام از بانک جهانی و دریافت کیت های آزمایشگاهی نمی دهند.