تهران- ایرنا- عضو شورای مرکزی حزب جمهوریت ایران اسلامی، تحریم‌های آمریکا علیه ایران در شرایط شیوع کرونا را غیرانسانی توصیف کرد و گفت: تداوم این تحریم‌ها که مانع از ارائه خدمات پزشکی و درمانی به شهروندان ایرانی ‌می‌شود نشانه خوی خودکامه ترامپ است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

«قربانعلی قائمی» روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا همچنین درباره تحریم‌های آمریکا افزود: هیچ انسان آزاداندیش و آزادیخواهی در جهان نمی تواند از ترامپ به عنوان رییس کشوری، تمامیت خواه و انحصارطلب که به جنایات بسیاری در دو قرن اخیر علیه بومی‌های آمریکا و رنگین پوستان و مردم ستمدیده کشورهای دیگر از جمله ایران دست زده است، انتظار خدمت داشته باشد.

عضو شورای مرکزی حزب جمهوریت ایران اسلامی، افزود: ترامپ جز به منافع خود به چیز دیگری نمی‌اندیشد حتی اگر این کشورها دوستان نزدیک او در اروپا باشند، چه رسد به ایران که همواره مقابل زورگویی‌های او ایستاده است.

قائمی خاطرنشان کرد: تحریم‌ها متاثر از عوامل مختلفی است ولی ملت بزرگ ایران تاثیر مخرب شخص ترامپ را در لغو یکطرفه برجام هرگز از یاد نمی‌برد و جا دارد که همواره پیمان شکنی و غیر قابل اعتماد بودن ترامپ و دستگاه حاکمه آمریکا را به خاطر بسپاریم.

وی با اشاره به شرایط جهان پس از شیوع ویروس کرونا، و اینکه این ویروس ثابت کرد دانش بشر، با تمام پیشرفت‌هایی که به‌دست آورده، نقاط کور زیادی دارد، اظهار کرد:  در تصمیم‌سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها باید از نظرات مشورتی و کارشناسی متخصصان استفاده کرد و  برای مقابله و پیشگیری از تبعات ناشی از شیوع کرونا، صداقت و تخصص و تجربه کافی در مدیریت‌ها می‌تواند دولت را از پشتوانه‌ حمایتی گروه‌های تخصصی و مردم بهره‌مند کند و پیوند دو طرفه حاکمیت و مردم را به شکل روزافزون تقویت کند.

قائمی با قدردانی از رهبر معظم انقلاب برای اختصاص یک میلیارد یورو از منابع صندوق توسعه ملی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا به دولت، گفت: تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و ایجاد محدودیت‌ها برای حضور مردم در اماکن عمومی هر چند با تاخیر، اقدام پسندیده‌ای بود که مورد توجه قرار گرفت.

عضو هیات موسس حزب جمهوریت ایران اسلامی، بخشش یا استمهال اجاره اماکن از سوی مالکان دولتی و شهرداری‌ها را اقدام مثبتی عنوان کرد و گفت: تعطیلی صنوف و مشاغل موجب بیکار شدن هموطنان شده و عده زیادی را با مشکلات اقتصادی مواجه کرده است، توجه به این خسارت‌دیدگان و کاهش مصائب آنها نیازمند بررسی همه جانبه، ارائه یک طرح جامع  و مدیریت واحد است.

مردم درس خوبی به اقلیت می‌دهند

قائمی همچنین در ادامه با گریزی به عملکرد مجلس دهم،  یادآور شد: پس از انتخابات اسفند ۹۴ بیش از ۱۵۰ داوطلب با عنوان «لیست‌ امید» در بسیاری از حوزه‌های انتخابیه به ویژه در مراکز استان‌ها به مجلس راه یافتند. آن زمان پیش بینی می‌شد آنها با تشکیل یک فراکسیون قوی در پی مطالبات رای‌دهندگان و اقدامات موثر اصلاحی باشند ولی برخی از آنها تغییر موضع داده و راه خود را از جدا کردند تا جایی که باعث کم فروغی این مجلس شدند.

رییس کمیته امور استان‌های حزب جمهوریت ایران اسلامی در ادامه به پیروزی اصولگرایان در انتخابات مجلس یازدهم پرداخت و خاطرنشان کرد: مجلس یازدهم با اکثریت اصولگرا به طور غیررسمی در حال شکل‌گیری است. اگر چه  این مجلس نمی‌تواند و نباید با رایی که از اقلیت گرفته، اکثریت جامعه را نادیده بگیرد.

قائمی پیش‌بینی کرد که رای‌دهندگان در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در سال ۱۴۰۰ درس بزرگی به کسانی خواهند داد که جز به منافع جناحی خود نمی‌اندیشند.

این فعال اصلاح‌طلب بر لزوم اداره کشور از سوی اکثریت تاکید کرد و گفت: تصمیم مردم در انتخابات ریاست جمهوری برای جناح اقلیت درس‌آموز خواهد بود.