یک کارشناس نظامی از وجود یک طرح سیاسی برای جایگزینی نیروهای الحشد الشعبی در غرب عراق با نیروهای آمریکایی خبر داد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

«صفاء الاعسم» مشاور نظامی عراقی، جزئیاتی از یک طرح با کمک طرف‌های سیاسی در این کشور، مبنی بر عقب‌نشینی نیروهای سازمان الحشد الشعبی از «القائم» و سایر مناطق در غرب الانبار برای باز شدن عرصه برای نیروهای آمریکایی و استقرار آنها در این مناطق خبر داد.

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه» تصریح کرد: درخواست‌ها برای عقب‌نشینی نیروهای الحشد الشعبی از مناطق القائم و غرب الانبار با هدف ایجاد شکاف مذهبی میان عناصر الحشد الشعبی صورت می‌گیرد زیرا بیش از ۱۶ هنگ سنی در الحشد الشعبی حضور دارند و در این مناطق مستقرند.

این کارشناس نظامی افزود: طرح سیاسی موجود، بازاستقرار نیروهای آمریکایی به القائم و مناطق اطراف آن به بهانه وجود شکاف‌های امنیتی و وقوع حملات داعش، پس از عقب‌نشینی نیروهای الحشد است.

وی توضیح داد که انتقال اعتراض برخی احزاب سیاسی به عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی به خیابان‌ها و بخش امنیتی به جای پارلمان، پیامدهای وخیمی برای امنیت و ثبات عراق و وحدت ان به همراه دارد.

از سوی دیگر، «کریم المحمداوی» عضو کمیسیون امنیت پارلمان عراق پیشتر در گفت‌وگو المعلومه گفت: کسی که خواستار اخراج نیروهای الحشد از شهرهای آزادشده از دست داعش است، وطن‌دوست نیست. زیرا خروج الحشد از این مناطق موجب ایجاد یک شکاف امنیتی می‌شود.