منتخب مردم تبریز جزئیات نشست وحدت نیرو‌های انقلاب را تشریح کرد و درباره فراکسیون‌های مجلس یازدهم توضیحاتی ارائه داد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

حجت الاسلام و المسلمین سید محمدرضا میرتاج الدینی منتخب مردم تبریز در تشریح نشست وحدت گفت: اولین هدف این جلسه هماهنگی و وحدت میان نیرو‌های انقلاب در مجلس یازدهم بود.

میرتاج الدینی افزود: افرادی که برای ریاست مجلس مطرح هستند و بعضی از چهره‌های تاثیرگذار، نشست صمیمی با هم داشتند و هماهنگی‌های لازم برای تشکیل فراکسیون اکثریت نیرو‌های انقلاب، راهکار‌های تفاهم بیشتر و مولفه‌های کارآمدی مجلس و مسائل اصلی و با اولویت کشور که مجلس یازدهم باید بپردازد را به بحث و گفت‌وگو گذاشتند.

منتخب مردم تبریز در مجلس یازدهم با اشاره به برنامه شورای ائتلاف در خصوص دعوت از نمایندگان استان‌ها گفت: نمایندگان استان‌ها برای شکل دهی فراکسیون اکثریت یا همان فراکسیون نیرو‌های انقلاب توسط شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب برای هفته آینده دعوت شده اند.

او در این خصوص ادامه داد:، چون به دلیل شرایط کرونایی امکان جمع شدن همه نمایندگان در کنار هم فراهم نیست، قرار شده هر استان به تناسب تعداد نمایندگان خود برای این جلسات نماینده در فراکسیون اکثریت انتخاب کند و اولین شورای فراکسیون اکثریت در حدود ۵۰ نفر شکل بگیرد که آن‌ها هم یک کمیته و گروه اجرایی تشکیل خواهند داد تا با برنامه ریزی فراکسیون را پیش ببرند.

میرتاج الدینی با اشاره به صحبت‌ها و پیش بینی‌ها درباره تشکیل فراکسیون‌های مختلف از جریان نیرو‌های انقلاب گفت: جبهه نیرو‌های انقلاب یک فراکسیون خواهند داشت و آن هم فراکسیون اکثریت نیرو‌های انقلاب خواهد بود و نمایندگان همه طیف‌های انقلابی در داخل آن فراکسیون اکثریت خواهد بود، بنابراین با فراکسیون‌های حاشیه‌ای موافق نیستیم و از همه دعوت کردیم که در این فراکسیون حضور داشته باشند؛ البته فراکسیون صنفی مثل فرهنگیان یا روحانیت یا فراکسیون‌های موضوعی در مجلس مرسوم است، ولی فراکسیون سیاسی نیرو‌های انقلاب یکی خواهد بود.

او در پایان گفت: همه نیرو‌ها اعم از آن‌ها که در لیست شورای ائتلاف بودند یا آن‌ها که نامشان در لیست نبود، ولی همسو و همفکر با جریان انقلابی هستند به فراکسیون اکثریت دعوت خواهند شد.