انصاف نیوز/ ناصر ایمانی درباره سرنوشت سیاسی محمود احمدی نژاد و اینکه آیا او در انتخابات ۱۴۰۰ شرکت خواهد کرد نظر جالبی دارد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

ناصر ایمانی فعال اصولگرا می‌گوید: طبعا، شخص آقای احمدی‌نژاد تمایل به حضور دارند و تلاش می‌کنند. بعضی‌ها تمایل دارند، تلاشی نمی‌کنند و بعضی‌ها تمایلی دارند و در جهت اینکه به عرصه سیاسی برگردند تلاش می‌کنند. آقای احمدی نژاد جزو آن دسته است که هم علاقه دارند و هم تلاش می‌کنند تا به این عرصه برگردند.

اما اینکه چقدر مجموعه‌ی نظام، کشور، نخبگان و کسانی که اهل تدبیر و بصیرت در کشور با هر گرایش سیاسی، با هر نوع نگاهی هستند، این افراد چقدر آمادگی دارند که فردی با تیپ فکری و مشی سیاسی و اجتماعی آقای احمدی نژاد به قدرت برگردد و مسئولیت مهمی در کشور به عهده بگیرد، محل بحث همین موضوع است.

طبعا آقای احمدی نژاد، طرفدارانی در جامعه دارد اما این کفایت نمی‌کند. فردی که می‌خواهد بیاید و در کشور مسئولیتی را در سطح بالا مانند ریاست جمهوری، ریاست مجلس یا مسئولیت بالا و تاثیرگذار در حکومت را به عهده بگیرد، باید عامه‌ی مدیران و سیاسیون که می‌خواهند با او در قسمت‌های دیگر کشور همکاری کنند، نسبت به او دیدگاه مثبت و روشنی داشته باشند، در غیر اینصورت آن فرد نمی‌تواند موفق باشد.

شما نگاه کنید، الان عامه‌ی افراد نخبه و اهل فکر و تدبیر، مدیران و کارشناسان -حالا به هر تعبیری به غیر از عامه مردم- اکثریت قاطع این افراد در کشور، با گرایش‌های سیاسی و جناحی مختلف، نسبت به بازگشت آقای احمدی نژاد به صحنه‌ی سیاسی کشور اصلا دید مثبت و موافقی ندارند؛ با هر دیدگاهی اعم از اصولگرایان و طیف‌های مختلف اصولگرا، حتی طیف‌هایی که قبلا قرابت فکری بیشتری با آقای احمدی نژاد داشتند، تا جناح دولتی فعلی و مدیران دیگر کشور که شاید گرایش سیاسی خاصی نداشته باشند اما بالاخره دست‌اندرکار اداره کشور چه بودند و چه الان هستند -در رده های مختلف، اعم از رده‌های بالا تا رده‌های میانی مدیریت- اینها آمادگی و پذیرش اینکه آقای احمدی نژاد دوباره بیایند و مسئولیتی در کشور گیرند را ندارند.

حتی این حرف را می‌خواهم بگویم که شاید با یک تفاوت‌هایی، با یک درجاتی نسبت به آقای دکتر روحانی در یک سال دیگر هم این موضوع باشد. یعنی وقتی که ایشان از ریاست جمهوری کنار بروند شاید همین اجماع ضمنی و فکری در مورد ایشان هم به وجود بیاید، که عامه‌ی مدیران کشور نسبت به بازگشت مجدد ایشان در حد مسئولیت –و نه کارهای کارشناسی و فکری- شاید آن را هم آمادگی نداشته باشند. این یک نکته قابل توجهی است.

بسیاری از افراد صرفا به پایگاه رای یک نفر توجه می‌کنند. ممکن است فردی رد حدودی پایگاه رای در جامعه داشته باشد، اما صرفا پایگاه رای کفایت نمی‌کند. این فرد باید کسی باشد تا بتواند با کسانی که نخبگان، افراد اهل فکر و تدبیر، سیاسیون و مدیران کشور هستند، با آنها کار کند. پس فکر نمی‌کنم از مجموعه کسانی که نام بردم کسی آمادگی پذیرش آقای احمدی نژاد را داشته باشند.

ناصر ایمانی درباره چرایی عدم اعلام موضع، یا سکوت احمدی‌نژاد درباره حوادث سال گذشته مثل سقوط هواپیما اوکراینی و اتفاقات آبان ۹۸ گفت: من تحلیل خاصی ندارم چون اگر شما نگاه کنید، ایشان در این ۶ الی ۷ سال گذشته، در برخی از مباحث سیاسی سکوت کردند و در برخی دیگر از مباحث سیاسی که شاید خیلی اهمیتی نداشته هم ایشان موضع گیری کردند.

مثلا درباره موضوع کرونا من ندیدم آقای احمدی نژاد موضع یا نظر خاصی داشته باشند. بااینکه یک موضوع پراهمیت برای کشور از همه لحاظ -نه صرفا از لحاظ بهداشتی، بلکه ابعاد سیاسی و اقتصادی برای ما دارد- است. اینها الزاما به معنای خاصی نیست، شاید هم گاهی برخی افراد، فکر می‌کنند اگر درباره یک موضوع مشخص موضع بگیرند و نظر واقعی خودشان را بگویند مستلزم پرداخت هزینه‌هایی است که نمی‌خواهند این هزینه‌ها را بدهند، شاید هم اینگونه باشد.