سفارت ایران در لبنان از ارائه کمک‌هایی به بیروت برای مقابله با بیماری همه‌گیر کرونا خبر داد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سفارت ایران در لبنان اعلام کرد، امروز (شنبه) کمک‌ها به لبنان برای مقابله با ویروس کرونا را تحویل خواهد داد.

بر اساس گزارش وبگاه «النشره»، سفارت ایران تصریح کرد: در چارچوب بیان عمق روابط برادرانه میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری لبنان امروز هواپیمایی ایرانی حامل دستگاه تنفس مصنوعی (Ventilators) و مقداری کیت تشخیص (PCR) به علاوه وسایل حفاظت پزشکی به لبنان می‌رسد؛ این‌ها کمک‌های اهدایی ملت ایران به ملت برادر لبنان برای کمک به مقابله با بیماری مسری کروناست.

لبنان در حالی با ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کند که این روزها گرفتار بحران اقتصادی است و هفته گذشته شاهد اعتراضات شدید در همین زمینه بود.

«میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان امروز در گفت‌وگو با خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» اعلام کرد، بحران کنونی لبنان سه بُعد دارد که هر سه مورد پیامدهای فاجعه‌باری برای لبنان داشته است.

عون سپس سه بعد بحران لبنان را تشریح کرد و گفت: بحران حضور گسترده آوارگان سوری در لبنان و تأثیرات شدید آن بر اقتصاد، بحران وضعیت سخت اقتصادی که دولت در تلاش برای مقابله با آن است و بحران ویروس کرونا که در ماه‌های اخیر بار وضعیت اقتصادی متشنج را سنگینتر کرده است.

وزارت بهداشت لبنان امروز از ابتلای سه نفر دیگر به کرونا (که از نیجریه و ساحل عاج وارد لبنان شده بودند) و افزایش تعداد مبتلایان به ۷۴۰ نفر خبر داد.