تحلیلگر سابق پنتاگون: آمریکا می‌داند که در صورت تجاوز به ایران با پاسخ فوری مواجه می‌شود

کارشناس آمریکایی:اگر ترامپ تصمیم ابلهانه بگیرد؛ تهران فورا به آن پاسخ خواهد داد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

تحلیلگر سیاسی سابق وزارت دفاع آمریکا، «پنتاگون»، گفت که آمریکا به خوبی می‌داند که در صورت تجاوز به ایران با «پاسخ فوری» مواجه خواهد شد.
​به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «مایکل معلوف» تحلیلگر سابق سیاست‌های امنیتی  وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در گفت‌‌و‌گو با شبکه «المیادین» گفت که تلاش واشنگتن و تل‌آویو علیه ایران نوعی جنگ ترکیبی است که هدف آن تضعیف نفوذ ایران در منطقه است.

ایران

تحلیلگر سابق سیاست‌های امنیتی وزارت دفاع آمریکا در این ارتباط گفت، با آنکه واشنگتن، نمی‌خواهد با ایران مستقیما تقابل کند؛ اما با این حال، «اگر فرصت رئیس جمهور "دونالد ترامپ" در انتخابات کاهش یابد، ممکن است [این کشور] به ایجاد هرج و مرج و تحریک [طرف مقابل] به واکنش روی آورد».

مایکل معلوف ادامه داد، آمریکا در تلاش است تا ایران را تحریک کند و خاطر نشان کرد که این همان مسئله‌ای است که تل‌آویو به دنبال آن است.


آوازخوانی دیدنی رضاعطاران، مهناز افشار و حامد بهداد در کنار داریوش مهرجویی

تصویری هیجان انگیز از الناز شاکردوست

عکس لب ساحلی لیندا کیانی با بهنام بانی


معلوف پیش‌بینی کرد که واشنگتن بیش از تحریک ایران فراتر نرود به علت اینکه آمریکا «خوب می‌داند، در صورت هرگونه تجاوز به ایران، تهران فورا به آن پاسخ خواهد داد».

وی توضیح داد که اگر واشنگتن با اقدامات تحریک‌آمیز خود منطقه را به جنگ بکشاند، اقدامی «ابلهانه» انجام داده است.

تحلیلگر سیاسی سابق وزارت دفاع آمریکا همچنین خاطر نشان کرد که تل‌آویو دائما از واشنگتن می‌خواهد، «علیه ایران و هم‌پیمانان آن» اقدام نظامی انجام دهد.

مایکل معلوف ادامه داد که ایالات متحده و تل‌آویو در تلاش هستند تا منطقه را با ایفای نقش پاکسازی‌کننده و گفتن اینکه، در صورت وقوع جنگ، اشتباه، اشتباه آنها نبوده، به سوی جنگ بکشانند.


تجاوز شیطانی سرایدار درخانه مجردی؛ رویا شوهر پنهانی داشت


الحشد الشعبی

تحلیلگر سیاسی سابق پنتاگون در ارتباط با الحشد الشعبی در عراق گفت که این سازمان برای آمریکایی‌ها مشکل‌ساز است و تأکید کرد که واشنگتن «برای نفت، کسب دلار» در عراق باقی خواهد ماند «و از این روست که [این کشور] خروج از عراق را با هدف تأمین مالی جنگ‌های خودش علیه الحشد الشعبی و ایران نمی‌پذیرد».

مایکل معلوف بیان کرد که آمریکا به تازگی در تلاش بوده است تا منافع خود و منافع سازمان تروریستی داعش را در عراق احیا کند و در این باره تأکید کرد: «این مسئله اتفاقی نیست زیرا واشنگتن یک پایگاه نظامی خود را در جایی که داعش و اکثر نیروهایش حضور دارند، تثبیت کرد».

در همین ارتباط، روز گذشته، کانال تلگرامی مقاومت اسلامی «النجباء» عراق، با انتشار ویدئویی از نحوه انتقال عناصر داعش از سوریه به عراق با بالگردهای آمریکایی پرده برداشت (جزئیات بیشتر). 

خبرگزاری رسمی کشور سوریه نیز روز گذشته گزارش کرد که آمریکا چندتن از زندانیان داعشی خود را از سوریه به عراق انتقال داده است.

معلوف در ادامه با اشاره به ارسال تسلیحات آمریکایی به عراق گفت که این سلاح‌ها «در پایان به دست عناصر وابسته به سازمان تروریستی داعش خواهد افتاد» تا واشنگتن نه تنها با این اقدام با الحشد الشعبی مقابله کند بلکه در تقابل با ایران نیز از آن سود ببرد بطوریکه باز هم شاهد جنگ‌های نیابتی در منطقه خواهیم بود.

حزب الله

تحلیلگر سیاسی سابق پنتاگون در ارتباط با اقدام آلمان در درج نام حزب الله لبنان در فهرست سازمان‌های تروریستی گفت که «آمریکا در کنار آلمان و اتحادیه اروپا از سال گذشته با این مساله سر و کار دارد». وی افزود که آلمان «تنها کشوری است که به خواسته‌های آمریکا پاسخ مثبت داده است. این بخشی از تصویر کامل تلاش‌های آمریکا و اسرائیل برای نابود کردن ایران است».

 معلوف در ادامه گفت که واشنگتن و تل‌آویو به بهانه مبارزه با کرونا در تلاش هستند تا نظام ایران و جنبش‌های مقاومت منطقه را از هم بپاشند و افزود که آنها ممکن است با «استفاده از برگه‌هایی که در دست دارند» اقدامات خود را برای تحقق این هدف آغاز کنند.

مایکل معلوف در ادامه با اشاره به اوضاع بد اقتصادی لبنان گفت که این اقدام در راستای فشار بر حزب الله و لبنانی‌ها صورت می‌گیرد همانطور که در عراق شاهد این مسئله بودیم.

تحلیلگر سابق سیاست‌های امنیتی پنتاگون در پایان سخنان خود گفت که تمام تحولات یادشده به ظاهر جدای از هم به نظر می‌رسند؛ اما وقتی به آنها به صورت اجمالی نگاه کنیم، متوجه می‌شویم که آنها «به تلاش‌ هماهنگ شدن آمریکا و اسرائیل مرتبط است؛ بویژه در تل‌آویو که یک با ایجاد دولتی یکپارچه با دیپلماسی تلاش می‌کند ایران، گروه‌های مخالف، مقاومت و در راس آن حزب الله، حماس و الحشد الشعبی را تضعیف کند».