بی‌بی‌سی فارسی که اخیرا از سوی دو دربار انگلیس و سعودی بابت ناتوانی در بسترسازی محکوم کردن ایران در شیوع کرونا به شدت توبیخ و تهدید به کسر بودجه شده، آسمان و ریسمان را به هم بافته تا بگوید ماهان ایر همه دنیا را آلوده کرده است!

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سوء مدیریت و ناکارآمدی دولت‌های غربی در کنترل و مدیریت بحران کرونا که موجب تلفات خارج از تصور در این کشورها شده، ماشین رسانه‌ای آنها را به فرافکنی‌ واداشته تا شاید بخشی از بار این افتضاح تاریخی را کم کنند.

در این میان، شاید هیچ گروه رسانه‌ای مانند مجموعه رسانه‌های وابسته به دربار انگلیس ـ که اخیرا بخش عمده هزینه‌های خود را از جیب بن سلمان سعودی می‌پردازند ـ حیثیت حرفه‌ای خود را حراج نکرده باشند.

یکی از دلایل عمده این کلافگی و فرافکنی‌های مضحک نیز به این نکته برمی‌گردد که این رسانه‌ها به ویژه بی‌بی‌سی فارسی و ایران اینترنشنال در ابتدای شیوع کرونا در ایران از پمپاژ هیچ دروغی در تخریب جمهوری اسلامی ابا نکردند و امروز که قبله آمالشان یعنی انگلیس پس از آمریکا در دومین رتبه تلفات کرونایی و افتضاح مدیریتی در این رابطه قرار گرفته، چاره‌ای جز فرافکنی‌های خنده‌دار ندارند.

در آخرین ترفندی که بی‌بی‌سی فارسی در این رابطه بکار گرفته تا شاید بتواند تغییری در سمت و سوی اذهان عمومی ایجاد کند، سلسله گزارش‌هایی با موضوع نخ‌نما و بدون مستنداتِ نقش هواپیمایی ماهان در انتشار ویروس کووید ۱۹ در منطقه و جهان است!

بی‌بی‌سی فارسی با استفاده از یک تکنیک قدیمی رسانه‌ای برای بالا بردن ضریب نفوذ گزارش خود، مدعی اتکاء به تحقیقاتی شده که اساسا هیچ وجه علمی و استنادی نداشته و همان روزهای اول پاندمی کرونا از سوی سازمان بهداشت جهانی رد شد.

این شبکه تلویزیونی که اخیرا از سوی دو دربار انگلیس و سعودی بابت ناتوانی در بسترسازی محکوم کردن ایران در شیوع کرونا به شدت توبیخ و تهدید به کسر بودجه شده، آسمان و ریسمان را به هم بافته تا بگوید ماهان ایر اولین مسافران ناقل ویروس کرونا را از ایران به عراق و لبنان برده و با پروازهایش به کشورهای مختلف دنیا، همه جهان را آلوده کرده است!

این حجم از حماقت بی‌بی‌سی فارسی که از ابتدای تاسیس این شبکه سابقه ندارد، در حالی است که اخبار مربوط به موفقیت‌های ایران در مدیریت بحران کرونا از یک سو و صدور کیت‌های تشخیص به اروپایی‌ها از جمله آلمان در صدر اخبار رسانه‌های مستقل جهان خودنمایی می‌کند، اما بی‌بی‌سی با اتکاء به گزارش‌های ساختگی، همچنان به دنبال مقصر دانستن ایران در شیوع ویروس است!

در رد استنادات بی‌بی‌سی فارسی که از سوی ایکائو نیز تائید شده، همین بس که هواپیمایی ماهان از روز شنبه مورخ ۹۸/۱۱/۱۲ برابر با اول فوریه ۲۰۲۰ بنابر نظر هیأت دولت، پروازهای مسافربری خود را متوقف کرد.

هواپیمایی ماهان همان موقع در بیانیه‌ای اعلام کرد: «نظر به این که براساس مصوبه روز یکشنبه مورخ ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ برابر با ۲ فوریۀ ۲۰۲۰ هیأت دولت، این شرکت طبق مجوزهای صادره توسط سازمان هواپیمایی کشوری ایران مجاز به انجام پروازهای باری به مقصد چین شده، از آن تاریخ تاکنون ۲ پرواز باری به مقصد پکن و ۲ پرواز باری به مقصد شانگ‌های انجام داده که محموله آن بار صنایع کشور و کمک های بشر دوستانه جمهوری اسلامی ایران به چین بابت کنترل بحران ویروس کرونا بوده است. در این مدت پروازهای ترانزیت به دلیل منع سفر اتباع چین توسط دولت این کشور از مبدأ شهرهای چین نیز متوقف شده است.»

این در حالی است که نگاهی اجمالی به گزارش «نیویورک تایمز» در تاریخ ۴ آوریل ۲۰۲۰ نشان می‌دهد که از آغاز مواجهه دنیا با ویروس کرونا تا تاریخ ۱۶ فروردین، ۴۳۰ هزار نفر با خطوط هوایی آمریکایی از چین به آمریکا منتقل شده‌اند. بر اساس همین گزارش حدود ۱۳۰۰ پرواز به صورت مستقیم از چین به ۱۷ شهر آمریکا صورت گرفته است.