یک عضو هیات رییسه مجلس تذکرات کتبی نمایندگان مجلس به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

متن این تذکرات که علی اصغر یوسف نژاد قرائت کرد به شرح زیر است:

نادر قاضی‌پور به رئیس جمهور: در حالی که مبارزه با کرونا در کشور موجب تعطیلی فعالیت‌های مذهبی و آموزشی شده به صف کردن مردم در کوچه و خیابان به دلایلی از جمله سهام عدالت، وام یا یارانه درست نیست.

سید محمدجواد ابطحی به وزیر راه و شهرسازی: شواهد و قرائن نشان از نابسامانی و اعلام اجاره‌های نامتعارف دارد. فکری به حال مستأجران و کنترل بازار اجاره کنید.

علیم یار محمدی به رئیس جمهور: لزوم چاره‌اندیشی برای فاجعه انسانی در استان سیستان و بلوچستان که ناشی از فقر معیشتی، اقتصادی و به دنبال آن بیماری کرونا بوده و جمعیت ۴۰۰ هزار نفری حاشیه زاهدان را درنوردیده است. به وزیر کشور: علت ۳ آتش‌سوزی در فاصله ۴ روز در شهر چابهار و مناطق مختلف که خسارات فراوانی به جا گذاشته است، چیست؟

سید مصطفی ذوالقدر به وزیر جهاد کشاورزی: لزوم تأمین بذر کشاورزان با ارز دولتی.

حسینعلی حاجی دلیگانی به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: لزوم حل مشکل قطع بیمه کشاورزان و کارگران ساختمانی در زمان بازرسی از محل کار که ممکن است ساعاتی از روز یا هفته را در محل کار خود حاضر نباشند. به رئیس جمهور: لزوم بازنگری در میزان افزایش حقوق مستمری‌بگیران صندوق بیمه روستایی کشاورزان و عشایر با رعایت افزایش ۱۵ درصد سالیانه، هیچ سنخیتی با تورم اعلام شده سالیانه از سوی بانک مرکزی و مرکز آمار ایران ندارد. به وزیر آموزش و پرورش: چرا آموزش قرآن و احکام در سرفصل شبکه آموزش و برنامه اپلیکشن شاد وجود ندارد.

حشمت الله فلاحت پیشه به رئیس جمهور: لزوم پیگیری علت و عوامل شهادت شماری از پرسنل نیروی دریایی در حادثه غیرقابل توجیه در آب‌های منطقه جاسک و اعلام جوانب واقعی این حادثه. لزوم دستور اجرای تخصیص مزایای مناطق جنگ‌زده و لزوم تشکیل ستاد بحران مقابله با آشفتگی اوضاع اقتصادی کشور.


داوود محمدی به وزیر آموزش و پرورش: لزوم تسریع در اجرای نظام رتبه‌بندی فرهنگیان به نحوی که تا پایان خرداد ماه سال جاری امکان اصلاح احکام جایگزین و صدور ابلاغ جدید بر مبنای اعمال نظام رتبه بندی فراهم شود.

هاجر چنارانی به رئیس جمهور: از هیأت دولت و تیم تقسیمات کشوری جهت اعلام شهرستان زبرخان نهایت تقدیر و تشکر را دارم. به وزیر کشور: بابت همه پیگیری‌های تیم تقسیمات کشوری وزارت کشور در راستای شهرستان شدن زبرخان نهایت تقدیر و تشکر دارم.

اصغر سلیمی به وزیر صنعت، معدن و تجارت: افزایش افسارگسیخته قیمت خودرو و عدم نظارت بر کنترل بازار و باز گذاشتن دست دلالان در تعیین قیمت خودروهای داخلی. به رئیس جمهور: افرادی که از سهام عدالت جا مانده‌اند باید راهکارهایی برای ثبت‌نام مجدد در نظر گرفته شود. به وزیر راه و شهرسازی: فکری به حال رانندگان درون شهری و برون شهری و کامیون داران که به خاطر شیوع کرونا از حیث مسائل مالی دچار مشکل شده‌اند، شود.

ابوالفضل ابوترابی به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: با توجه به کثرت افراد واجد صلاحیت استفاده از بیمه کارگران ساختمانی و فصلی در لیست انتظار دستور دهید نسبت به اختصاص سهمیه مناسب جهت بیمه کردن کارگران ساختمانی شهرستان‌های نجف آباد، تیران و کرون اقدام شود. به رئیس جمهور؛ باید از بکارگیری بازنشستگان در دستگاه‌های اجرایی امتناع شود تا فرصت‌های شغلی برای جوانان فراهم شود، به رئیس جمهور: با توجه به افزایش قیمت و تورم موجود تجدید نظر در حداقل حقوق کارگران یک ضرورت است.