یک فعال سیاسی گفت: مجلس آینده به کمک دولت باید از جامعه فقر زدایی کند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

محسن سرخو در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: یکی از اولویت‌هایی که در کشور وجود دارد که چه در دولت و چه در مجلس آینده باید به آن پرداخته شود، بحث شرایط اقتصادی و اجتماعی جامعه بویژه در حوزه اشتغال است.

وی ادامه داد: در این مدت برخی بنگاه‌های اقتصادی خدمات ویژه ای به مردم ارائه دادند که باعث افزایش درآمدشان نیز شده است؛ اما این موضوع عمومیت ندارد و بیشتر مشاغل بویژه در حوزه گردشگری و رستوران‌ها با مشکلات جدی روبه‌رو شدند. واحد های تولیدی که چند ماه تولیداتی را انجام دادند تا در اسفند ماه در بازار شب عید بفروش برسانند به علت ظهور کرونا به مشکل خورده و تولیداتشان روی دستشان مانده است.

این فعال سیاسی گفت: بهبود این شرایط حتما نیاز به مقررات ویژه‌ای دارد. ایجاد تسهیلات که از آن طریق تولید کنندگان بتوانند با توجه به بازارهای مجازی فعایت کنند امری اشتغال‌زا است اما نیازمند اینترنت پرسرعت است.

این عضو حزب اسلامی کار گفت: برای بحث جبران تحصیلی دانشجویان بویژه در دوره های تکمیلی باید اقداامات لازم انجام شود. نیاز است کمیسیون های تخصصی مجلس در این زمینه فعالیت کنند.

وی ادامه داد: در حوزه های درمانی نشان دادیم همانند سایر حوزه ها از خود گذشتگی وجود داشته و پرستاران و پزشکان با جدیت دنبال بهبود وضع بیماران هستند و تا حد زیادی هم موفق به شکست این بیماری شدند؛ اما با این وجود در همین دوران ضعف های بهداشتی ما هم خود را نشان داد و ما متوجه شدیم در زمینه دارو باید به تولید داخلی اتکا داشته باشیم. علاوه بر آن باید از سیستم‌های جدید مدیریت در مراکز درمانی استفاده کنیم تا با بالاترین بهره‌وری و سریع ترین زمان به نتیجه برسیم .

وی همچنین با اشاره به ضرورت توجه به معضل اوقات فراغت برای جوانان از کمیسیون فرهنگی مجلس آتی خواست تا با هماهنگی با وزارت ارشاد و صدا و سیما این مشکل را مرتفع سازد.

سرخود در پایان گفت: باید از جامعه فقر زدایی بشود. آنقدر در جامعه افراد را تامین کنیم که حداقل درآمدی داشته باشند که وقتی می گوییم در خانه بمانند، در خانه بمانند. مجلس و دولت باید قوانینی در این راستا وضع کنند.