عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد کشورهای عضو برجام توافقنامه را دستاورد سیاسی مهم بعد از جنگ سرد دانستند اما با نقض و بدعهدی آمریکایی ها حاضر نشدند بخشی از اجرای مفاد برجام را بر عهده بگیرند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

حشمت الله فلاحت پیشه در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به گذشت دو سال از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران و تشدید تحریم ها علیه کشورمان، گفت: پس از گذشت مدت زمان زیادی از خروج واشنگتن برجام، امروزه تاحدودی شرایط برابری در توافقنامه ایجاد شده است.

نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی در این زمینه، اظهار کرد: در واقع برخی محدودیت ها در دوسال گذشته وجود داشت که با خروج یکجانبه ایالات متحده، کشورمان در قالب مفاد برجام برخی محدودیت ها را تعلیق کرد و بخشی از برنامه مسالت آمیز خودش را فعال کرد.

وی با بیان اینکه اکنون می توان اذعان کرد بازیگران اصلی برجام ایران و آمریکا هستند و کشورهای دیگر تماشاگر هستند، ادامه داد: ؛ به عبارتی کشورهای عضو برجام توافقنامه را دستاورد سیاسی مهم بعد از جنگ سرد دانستند اما با نقض و بدعهدی آمریکایی ها حاضر نشدند بخشی از اجرای مفاد برجام را بر عهده بگیرند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه اروپایی ها حاضر به برخورد با چالش آمریکا در برجام نیستند، تصریح کرد: می توان اذعان کرد اروپایی ها هم اکنون در انتظار نتیجه انتخابات ایالات متحده هستند و عملا به فکر عمل به تعهدات نیستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این مهم در حالیست که در آینده ای نزدیک برداشتن تحریم های تسلیحاتی  به عنوان بخشی از برجام محقق خواهند و می تواند دست ایران در واردات و صادرات تسلیحات را باز کند.