سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه اعلام کرد: هرگونه ممانعت یا مزاحمت احتمالی برای تردد کشتی‌های ایرانی از سوی آمریکا به منزله نقض فاحش قوانین کشتیرانی در آبهای آزاد و تهدید صلح و امنیت بین‌المللی است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

کاظم جلالی در رشته توییتی به زبان روسی درخصوص برخی شنیده‌ها در خصوص قصد دولت آمریکا برای ایجاد مزاحمت در مسیر تانکرهای ایرانی این مطلب را عنوان کرد.

وی گفت: نفتکش‌های ایران در چارچوب اصل مبادله تجارت آزاد و نیز تجارت قانونی و مشروع ایران با ونزوئلا در حال حرکت به سمت این کشور هستند.

جلالی ادامه داد: هرگونه ممانعت یا مزاحمت احتمالی برای تردد این کشتی‌ها از سوی دولت ایالات متحده آمریکا به منزله تحمیل قوانین ملی یک کشور به سایر کشورها و مغایر با اصول توافق شده بین‌المللی، نقض فاحش قوانین کشتیرانی در آبهای آزاد و تهدید صلح و امنیت بین‌المللی است.

به گفته وی، جمهوری اسلامی ایران بارها نشان داده است که در حراست و ‌ پاسداری از منافع و حیات ملی خود کاملا جدی و مصمم است بنابراین هرگونه ماجراجویی و اقدام احمقانه علیه شناورها و تانکرهای ایرانی در آبراه‌های بین‌المللی، بدون شک برای عاملین آن پشیمان کننده خواهد بود.