ایرنا- وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه تلاش‌های خود برای تبلیغات علیه شرکت هواپیمایی ماهان به تکرار ادعاهای نخ‌نما علیه این شرکت پرداخت.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

«مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا سه‌شنبه‌شب پس از تحریم یک شرکت چینی به بهانه ارتباط با شرکت هواپیمایی ماهان توسط وزارت خزانه‌داری آمریکا، به تبلیغات علیه این هواپیمایی و ادعای تروریستی بودن آن پرداخت.

پمپئو مدعی شد که تعداد کشورهایی که از هواپیمایی ماهان میزبانی می‌کنند در حال کاهش است و چین یکی از این معدود کشورهایی است که هنوز با این شرکت همکاری دارد؛ پمپئو تهدید کرد که این همکاری پیامدهایی خواهد داشت.

وزیر امور خارجه آمریکا بدون اشاره به فعالیت‌های غیرقانونی کشورش در افزایش فشار و اقدام علیه کشورهای جهان از جمله ونزوئلا، مدعی شد که هواپیمایی ماهان محموله‌هایی را با هدف کمک به دولت نیکلاس مادورو رییس جمهوری ونزوئلا برای افزایش تولید انرژی به این کشور برده است.

وی همچنین افزود که این شرکت هواپیمایی از ونزوئلا طلا به ایران حمل می‌کند.

دفتر کنترل دارایی‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا عصر سه‌شنبه شرکت چینی شانگهای سینت لجستیکس (Shanghai Saint Logistics Limited) را با این ادعا که از طرف یا به نمایندگی از هواپیمایی ماهان فعالیت می‌کرده، به فهرست تحریم‌های خود موسوم به «فهرست سیاه» افزود.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای مدعی شد که این شرکت به عنوان نمایندگی عمومی فروش ماهان عمل می‌کرده و وارد شدن آن به فهرست سیاه باعث مسدود شدن همه دارایی‌های آن در ایالات متحده و ممنوعیت معامله شرکت‌های آمریکایی با آن می‌شود.

دولت دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در ادامه تلاش‌های خود برای تداوم به اصطلاح «فشار حداکثری» علیه ایران، اقدامات بسیاری را برای محدود کردن شرکت هواپیمایی ماهان‌ایر انجام داده است.

هفته گذشته مورگان اورتاگوس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با طرح ادعاهای واهی و تکراری مقام های دولت ترامپ، هواپیمایی ماهان را به تروریسم، اشاعه سلاح های کشتار جمعی و حمایت از دولت ونزوئلا متهم کرد و افزود: گزارش شده که هواپیمایی ماهان عامل گسترش بیماری کووید۱۹ است. با دورنگاه داشتن هواپیمایی ماهان از کشورتان از مخاطرات ویروس کرونا و تحریم ها پرهیز کنید.