ایرنا- «صالح العاروری» معاون اسماعیل هنیه رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) پنجشنبه شب گفت: سردار قاآنی روش شهید سلیمانی را در حمایت از فلسطین در پیش ‌گرفته است

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش المیادین، العاروری افزود:  سردار اسماعیل قاآنی همان راه شهید سلیمانی را در حمایت از مقاومت فلسطین ادامه می‌دهد و ما به حمایت راهبردی او از مقاومت فلسطین اعتماد داریم.

وی در خصوص سردار سلیمانی گفت: شهید سردار قاسم سلیمانی هیچ چیزی را در خصوص مقاومت و حمایت از آن رد نمی‌کرد. او مردی صادق و جسور و حامی مقاومت بود.

معاون هنیه افزود: شهید سلیمانی در جریان تجاوز سال ۲۰۰۸ رژیم صهیونیستی به غزه در اتاق عملیات گروه‌های مقاومت در دمشق حضور داشت.

العاروری ادامه داد: بزرگداشت روز قدس، دیگر تنها در ایران محصور نیست، بلکه سال به سال مسلمانان بیشتری این روز را گرامی می‌دارند.

این مقام حماس افزود: موضع جمهوری اسلامی در قبال فلسطین ثابت و اصولی است و ما به آن اعتماد داریم.

وی اضافه کرد: موضع ایران ثابت است و ما از ایران تنها یک موضع واحد می‌شنویم و آن اینکه اسرائیل یک غده سرطانی است که باید از آن خلاصی یافت.

العاروری گفت: اقدام رژیم اشغالگر برای الحاق کرانه باختری باعث انفجار انتفاضه گسترده‌ای خواهد شد که شرایط را تغییر می‌دهد.

عضو حماس اضافه کرد: این انتفاضه پاسخی واقعی و عملی به رژیم اشغالگر خواهد بود.

وی گفت: بازگشت مقاومت مسلحانه به کرانه باختری واقعاً ممکن است و می‌تواند نزدیکتر از آن چیزی باشد که مردم تصورش را می‌کنند.

معاون هنیه تأکید کرد که حماس، هیچ حقی برای صهیونیست‌ها درباره وجبی از خاک فلسطین به رسمیت نمی‌شناسد؛ فلسطین حق ماست و راه دستیابی به آن فقط مقاومت است.