نیویورک تایمز: ونزوئلا ورود نفتکش‌های ایران را جشن گرفت

نیویورک تایمز: جشن بزرگ در ونزوئلا با ورود تانکر نفتکش‌های ایران
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

نیویورک تایمز در گزارشی با عنوان «ونزوئلا ورود نفتکش‌های ایران را جشن گرفت» نوشت که رسیدن این کشتی‌ها نشان دهنده تعمیق روابط بین دو دولتی است که هر دو تحت تحریم‌های آمریکا قرار دارند.
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، در این گزارش با ارشاره به رسیدن کشتی فورچون به سواحل ونزوئلا خاطر نشان شده که دولت کاراکاس از آن به عنوان «پیروزی» یاد کرده است.
بر اساس این گزارش، این اقدام نشان دهنده تعمیق روابط اقتصادی بین ایران و ونزوئلا است که تحت تحریم های آمریکا قرار دارند و نمایندگان هر دو ملت آن را به عنوان نشانه قدرت توصیف کردند.

نیویورک تایمز در ادامه به توئیت نیکلاس مادورو  اشاره کرده که در آن رئیس جمهور ونزوئلا از «ایران قدردانی می کند» و با اشاره به مخالفت آمریکا تاکید کرده است: «تنها برادری مردمان آزاد می تواند ما را حفظ کند.»

در این گزارش به محکومیت این اقدام از سوی «مورگان اورتاگاس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اشاره اما تاکید شده که  وی جزئیات بیشتری نداد که آیا آمریکا تلاش خواهد کرد تا جلوی کشتی ها را بگیرد یا تحریم های بیشتری برای این دو کشور در نظر خواهد گرفت.

«ریسا گاریس تارگو» تحلیلگر ونزوئلایی در شرکت مشاوره ای «گروه اورسیا» به نیویورک تایمز گفته است که انتقال نفت اهداف فزاینده سیاسی و اقتصادی بین دو ملت را برجسته می کند و همچنین محدودیت فزاینده گزینه های آمریکا برای اخلال در روابط آنها را نشان می دهد.

تارگو در ادامه تاکید کرده است: «این قابل توجه هست که ایرانیان به اندازه کافی اطمینان دارند که دولت ترامپ نمی تواند مانعی بر سر راه آنها شود و علاقه مند هستند خطر کنند و وارد منطقه ای شوند که به صورت سنتی منطقه نفوذ آمریکا تصور می شود.»

نیویورک تایمز در ادامه به نقل از کارشناسان حوزه نفتی در دانشگاه «رایس» آورده است، درمجموع بنزینی که پنج نفکتش با خود حمل می‌کنند حدود یک میلیون و 500 هزار بشکه سوخت تخمین زده می‌شود که این میزان می‌تواند نیاز سه هفته تا یکماه سوخت ونزوئلا را برطرف کند.