ایرنا- خبرگزاری رویترز دقایقی پیش نوشت: دومین نفتکش ایران با نام فارست در ساحل پالایشگاه کاردون در سواحل غربی ونزوئلا پهلو گرفت.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

خبرگزاری رویترز به نقل مرکز داده های (Eikon data) نوشت: دومین نفتکش حامل سوخت ایران در روز سه شنبه (به وقت محلی) در بندر شهر کاردون که در خدمت دومین پالایشگاه دولتی ونزوئلا است، پهلو گرفت. 

رویترز همچنین در ادامه نوشت: در حالیکه دو نفتکش پیشین ایران با ورود به بنادر ونزوئلا در حال تخلیه بار خود هستند، سومین نفتکش ایران تحت عنوان پتونیا نیز به منطقه ویژه اقتصادی ونزوئلا وارد شده است. 

براساس این گزارش، نفتکش پتونیا در پی مسیری که طی روزهای اخیر توسط نفتکش های فورچون و فارست طی شده است، در اوایل روز سه شنبه از دریای کاراییب عبور کرد. 

پیش از این نفتکش فورچون ایران با ورود به پالایشگاه ال پالیتو توسط وزیر نفت ونزوئلا مورد استقبال قرار گرفت و وی از تهران برای حمایت از کاراکاس در شرایط بحران تشکر کرد. 

نفتکش فارست ایران در حالی در پالایشگاه کاردون ونزوئلا پهلو می گیرد که پیش از نیروهای مسلح این کشور به نحوه احسنت در حفاظت از وی در آب های ونزوئلا کوشا بودند. 

"جسوس سوائرز کوریو" رییس ستاد کل فرماندهی نیروهای مسلح ونزوئلا شامگاه سه شنبه از اسکورت نفتکش فارست ایران توسط جنگنده‌های اف ۱۶ و سوخو ۳۰ در آب‌های ونزوئلا خبر داد و از آن با عنوان اسکورت با شکوه یاد کرد.

کوریو در پیامی توییتری نوشت: مطابق توافق نامه‌های دریایی و سنتی و به عنوان یک حرکت دوستی، ما شما را تحت حمایت اسکورت خود به بندر مقصد همراهی خواهیم کرد. 

کوریو در توییت دیگری نوشت: همراهی کردن جنگنده‌های اف ۱۶ و سوخو ۳۰ بخشی از یک رویداد تاریخی در هنگام اسکورت کشتی فارست دومین نفت کش جمهوری اسلامی ایران تا رسیدن به بندر ایمن است. 

رییس ستاد کل فرماندهی نیروهای مسلح ونزوئلا با تشکر از کمک‌های بشردوستانه ایران در پیامی دیگر نوشت: آن‌ها (ایران) همیشه حمایت و پشتیبانی مردم (ونزوئلا) و نیروهای مسلح ونزوئلا را خواهند داشت. 

پادرینو لوپز وزیر دفاع ونزوئلا نیز روز سه شنبه گفت، نیروهای مسلح این کشور (FANB)  در آب‌های سرزمینی خود از نفتکش‌های حامل سوخت ایران محافظت خواهند کرد. 

ولادیمیر پادرینو لوپز افزود: همانند نفت‌کش اول، امنیت چهار کشتی دیگر حامل سوخت ایران به محض ورود به منطقه ویژه اقتصادی ونزوئلا تامین خواهد شد. 

به گفته وزیر دفاع ونزوئلا،  (محافظت از نفت کش‌ها) در دستور کار قرار دارد و ما با آغوش باز از آن‌ها استقبال خواهیم کرد.

براساس اطلاعات ارائه شده بر سایت ترافیک دریایی در مورد کشتی فورست، این کشتی نفتکش در تاریخ ۳۱ مارس (۱۲ فروردین ) بندر ماهشهر ایران را به سوی آب‌های غربی ترک کرده است. 

کشتی نفتی فورست ساخت سال ۲۰۰۴ بوده و طول عمر آن ۱۶ سال است و هم اکنون تحت پرچم جمهوری اسلامی ایران فعالیت دریایی می‌کند.