رئیس سازمان انرژی اتمی در زمان دولت دهم در پاسخ به اینکه با شرط کاندیدا نشدن رئیس مجلس در انتخابات 1400 موافق هستید؟ گفت: چنین شرطی را قبول ندارم چراکه یکی از افرادی هستم که داوطلب ریاست جمهوری در 1400 خواهم بود.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

«فریدون عباسی»، منتخب مردم کازرون و کوه‌چنار و رئیس سازمان انرژی اتمی در زمان دولت دهم، در واکنش به اینکه شما به عنوان یکی از چهره‌های نزدیک به جبهه پایداری شناخته شده‌اید، به خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت: این اشتباه است، بنده از اول تشکیل جبهه پایداری هیچ ارتباطی با این جبهه نداشتم. حتی آدرس آنها را هم نمی‌دانم کجاست. برخی از جناح‎های سیاسی می‌خواهند عده‌ای را از جبهه پایداری بترسانند و ما را هم حذف کنند و با همین نیت می‌گویند او مربوط به جبهه پایداری است. برخی هم می‌گویند مربوط به فلان جناح اصلاح‌طلب هستم، که این حرف‌ها با یکدیگر جور در نمی‌آید.

او افزود: در واقع از جبهه پایداری و جناح دیگر لولویی درست کردند و زمانی که می‌خواهند افراد را در جناح‌های مخالف خراب کنند، می‌گویند این با اون است و اون با این است. اینها غلط است بنده از قبل از انقلاب در مواضع شفاف بودم و هم‌اکنون هم نیاز به این ندارم، اثبات کنم که شفاف هستم. همین حالت استقلال خود را تا به امروز حفظ کردم و بالا آمدم.

عباسی با بیان اینکه «بنده به عنوان یک نماینده مستقل در مجلس داوطلب ریاست خواهم بود» تصریح کرد: بسیاری تلاش کردند در انتخابات مجلس یازدهم بنده را با عنوان وحدت اصول‌گرا حذف کنند که نتوانستند چراکه گفتم مستقل هستم و ایستادم و از مردم رأی گرفتم. امروز هم نمایندگان باید رئیس مجلس را انتخاب کنند.

رئیس سازمان انرژی اتمی در زمان دولت دهم در خصوص اختیارات رئیس مجلس و تعدیل آن اظهار کرد: در آئین‌نامه، اختیارات رئیس مجلس تعریف شده است. فکر نمی‌کنم کسی اختیارات ویژه‌ای به لاریجانی داده باشد، این شخصیت خود او بود که می‌توانست نماینده‌های مختلف را تحت تاثیر قرار دهد چراکه براساس قوانین نمایندگان در مجلس دهم هم مستقل بودند، هر کدام هویت مشخص داشتند و رأی آنها با رأی رئیس مجلس برابر بوده است. اما شاید نوع انتخاب مجلس دهم به گونه‌ای بود که خودشان را وام‌دار جناح‎های سیاسی و حتی اشخاص می‌دانستند که در مجلس یازدهم کمتر این نقیصه را داریم، نمی‌گویم اصلا نداریم بلکه کمتر داریم.

بیشتر بخوانید:

تخلف 8 نماینده مجلس یازدهم در مدرک حوزوی و دانشگاهی محرز است/ منتخبین استان اصفهان و استان‌های جنوبی مدارک‌شان مخدوش است

باید از دخالت احزاب در مجلس جلوگیری کنیم

عباسی در پاسخ به این سوال که با شرط کاندیدا نشدن رئیس مجلس در انتخابات 1400 موافق هستید؟ خاطرنشان کرد: چنین شرطی را قبول ندارم چراکه یکی از افرادی هستم که داوطلب ریاست جمهوری در 1400 خواهم بود.

منتخب مردم کازرون و کوه‌چنار در واکنش به اینکه می‌توان شما را به عنوان یکی از چهره‌های نزدیک به جریان نواصول‌گرا قلمداد کرد؟ یادآور شد: خیر بنده هیچ‌جا با قالیباف کار نکردم، درست است که هر دو در سپاه بودیم اما سِمت‌های مختلفی داشتیم، بنابراین فقط می‌توانیم مانند حاجی‌بابایی و سایر دوستان، در برخی مسائل با هم همراه باشیم. ما اختلاف عمده‌ای نداریم تنها در سلیقه‌ها و مشی که در اجرائیات داریم و نوع افرادی که در گذشته انتخاب کردیم، متفاوت هستیم اما همه همراه هستیم و در مسیر کشور مقتدر که از حامیان مقاومت در منطقه است، گام برمی‌داریم.