فارس/ یک رسانه آمریکایی گزارش داده دولت این کشور قصد دارد معافیت‌های صادرشده برای همکاری‌های صلح‌آمیز هسته‌ای با ایران را تمدید نکند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

یک روزنامه آمریکایی گفته دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا قصد دارد معافیت‌های صادر شده برای همکاری‌های صلح‌آمیز هسته‌‌ای با ایران را تمدید نکند.

روزنامه واشنگتن‌پست امروز چهارشنبه به استناد مقام‌های آمریکایی و برخی اسناد گزارش داد دولت ترامپ قصد دارد به سیاست صدور معافیت‌های تحریمی برای روسیه، چین و شرکت‌های اروپایی جهت همکاری با برنامه هسته‌ای ایران پایان دهد.

واشنگتن‌پست نوشته کارشناسان می‌گویند صدور این معافیت‌ها انگیزه تهران برای افزایش سطح غنی‌سازی اورانیوم را کاهش داده و پنجره‌ای ارزشمند برای کسب اطلاعات درباره برنامه هسته‌ای این کشور به شمار می‌رفت.

با وجود این، «مایک پامپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا و گروهی از سناتورهای جمهوری‌خواه به رهبری «تام کاتن» در راستای اعمال فشار علیه ایران و همچنین از بین بردن بخش‌های باقی‌مانده از توافق هسته‌ای حاصل‌شده با ایران در سال ۲۰۱۵، به دنبال حذف این معافیت‌ها بودند.

در یک یادداشت داخلی وزارت خارجه آمریکا آمده است: «پامپئو صدور معافیت‌های تحریمی برای پروژه‌های هسته‌ای مرتبط با برجام در ایران را متوقف خواهد کرد.»