ایالات متحده آمریکا یکی از رایج ترین کشورها برای مهاجرت افراد در تمام دنیا در نظر گرفته می شود.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

مهاجرت به آمریکا چندان روال ساده و سریعی ندارد اما افرادی که موفق به دریافت اقامت در این کشور می شوند، می تونند بعد از چند سال اقامت، گرین کارت آمریکا رو دریافت کنند و برای همیشه در این کشور زندگی کنند. یکی از ساده ترین و و ارزون ترین روش ها برای دریافت اقامت دائم و گرین کارت آمریکا شرکت در برنامه سالانه ای به نام لاتاری هست، که دولت آمریکا برای حفظ تنوع نژادی کشور انجام میده و هر ساله از بین کشور های مختلفی که تعداد مهاجران کمتری در کشور دارند، افرادی رو به صورت تصادفی انتخاب و به اونها اقامت دائم میدن. شانس بزرگی که خیلی از افراد دنیا آرزوی به دست آوردنش رو دارند و هر سال با شرکت در اون، رویای زندگی در این کشور رو در ذهنشون زنده نگه می دارند.

گرین کارت آمریکا

همه افرادی که در رویای زندگی در آمریکا هستند به خوبی میدونند که بدون داشتن گرین کارت یا کارت سبز آمریکا نمی تونند در این کشور اقامت داشته باشند. در واقع گرین کارت آمریکا، کارتی هست که به افراد اجازه اقامت دائم و قانونی در ایالات متحده آمریکا رو میده و این افراد به عنوان ساکنان و شهروندان دائمی آمریکا شناخته میشن. علت اینکه به این کارت، کارت سبز گفته میشه رنگ سبز کارته که بین سال های ۱۹۴۶ تا ۱۹۶۴ به کارت سبز مشهور شد.

لاتاری

لاتاری در واقع راحت ترین و ارزون ترین راه برای گرفتن اقامت قانونی و دائمی آمریکاست که هر ساله در ماه اکتبر شروع میشه و تا نوامبر هم ادامه داره. این شرایط از سال ۱۹۹۰ و به دستور کنگره آمریکا بنا شد برای مهاجران این امکان رو فراهم کرد تا از هر نقطه از دنیا بتونند برای زندگی به آمریکا بیان. فرد برنده با داشتن صلاحیت لازم  که در ادامه بهشون اشاره میکنیم ،می تونه برای همسر و فرزندی که موقع ثبت نام لاتاری کمتر از ۲۱ سال سن داشه ویزا بگیرند و با خانواده به آمریکا مهاجرت کنند.

 

شروط لازم برای شرکت در لاتاری

  1. قبل از هر چیزی شما باید متولد یکی از کشور های مجاز به ثبت نام در لاتاری باشید که خوشبختانه این موضوع در مورد ایران صدق می کنه. اما کشورهایی مثل روسیه، چین و بریتانیا مجاز به شرکت در لاتاری نیستند که مشمول قوانین خاصی هستند.
  2. فردی که توی لاتاری شرکت می کنه باید حداقل مدرک دیپلم داشته باشه و این موضوع رو هم باید بدونید که مدرک فنی حرفه ای توی ایران برای شرکت در لاتاری قابل قبول نیست و فرد احتیاج داره تا مدارک دانشگاهی داشته باشه.
  3. افرادی که مدرک زیر دیپلم دارند هم بهتره بدونید قوانین جایگزینی وجود داره و اون داشتن ۲ سال سابقه کار در مدت ۵ سال گذشته است که باید از مشاغل خاصی باشه که لیست اون در وب سایت اداره کار ایالات متحده آمریکا ثبت شده.
  4. این موضوع رو هم باید بدونید که افرادی که در کشور هایی به دنیا اومدند که جز کشور های مجاز به ثبت نام در لاتاری نیستند می تونند از طریق همسرشون که در یک کشور مجاز به دنیا اومده اقدام کنند و از طریق اون گرین کارت آمریکا رو بگیرند.

شانس برنده شدن شما در لاتاری چقدر است؟

انتخاب برنده های لاتاری به این شکله که دولت ایالات متحده آمریکا در واقع ۱۲۵۰۰۰ نفر رو به صورت تصادفی انتخاب می کنه. یعنی بهتره بگم تقریبا از هر ۱۰۰ نفر یک نفر برنده ویزای اقامت دائم در آمریکا میشن و موضوع بعدی اینه که شانس شما حتی از این تعداد هم بیشتره و دلیل اون هم اینه که خیلی از افراد هر ساله به خاطر رعایت نکردن نکته های کوچکی در پر کردن فرم و یا حتی نداشتن صلاحیت رد میشن و این موضوع باز هم شانس شما رو برای برنده شدن لاتاری بیشتر می کنه.

 در نهایت از بین این افراد ۵۵۰۰۰ هزار نفر انتخاب میشن. البته جدای همه این ها باید بدونید که دولت حاضر آمریکا هم یک سری شرایط جدید به این موضوع اضافه کرده و اون هم اینه که برند ها باید در مصاحبه شرکت کنند و با ارائه مدارک مورد نیاز صلاحیت خودشون رو به اثبات برسونند.