فارس نوشت: شورای ائتلاف نیروهای انقلاب کهگیلویه و بویراحمد در بیانیه‌ای حضور تاجگردون را ضربه به جایگاه مجلس دانسته است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

در بیانیه شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص اعتراض به اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون آمده است:  فساد، کلید هر تباهی در جامعه انسانی است. یکی از ابزار انبیاء الهی در تبلیغ توحید، تربیت انسان صالح، یعنی انسانی بری از فساد بوده است.

بر اساس آموزه های قرآن، قوام جامعه به اقتصاد و سلامت آن است. سیره ائمه اطهار علیهم السلام، به ویژه مولای متقیان علی (ع) مبتنی بر ایجاد عدالت و زدودن فساد بوده است.

عدالت از جمله ملزومات ایجاد جامعه الهی است. عدالت نیازی فطری است که مربوط به زمان و مکان خاصی نیست و تباه کننده آن فساد است.

کلید واژه مهم انقلاب اسلامی ایجاد عدالت و رفع تبعیض بوده است. تاکید بر واژه مستضعفین در بیانات حضرت امام خمینی(ره) و رهبر فرزانه انقلاب(مدظله) و لزوم حذف شرایطی که به استضعاف مردم و جامعه می انجامیداز مطالبات مهم امام، رهبری، انقلاب و ملت بوده است.

اکنون که تحت رهبری ولی امر مسلمین جهان (حفظه الله تعالی)چله اول انقلاب را پشت سرگذاشته و گام در چله دوم گذارده ایم ضروری است که زمینه های ایجاد تمدن اسلامی و تقویت حرکت رو به جلوی انقلاب را مهیا کنیم.

ابزار ایجاد عدالت نیروی انسانی باورمند، پاکدست، انقلابی و ولایی است. بی شک مجلس به عنوان خانه ملت و جایگاهی که باید در آن احقاق حقوق ملّی شود، نقشی بی بدیل در این فرآیند خواهد داشت. عملکرد مجلس یازدهم در نخستین گام، نوید بخش بازگشت به آرمانهای انقلاب است.

عمل انقلابی برخی از نمایندگان مجلس در مبارزه با فساد، منجر به سوال از کسی شده است که رفتارهای او باور به عدالت را در ذهن مردم مخدوش کرده است.

مهمترین سرمایه اجتماعی نظام مقدس جمهوری اسلامی ناشی از مشروعیتی است که از باور به آرمانهای انقلاب برخاسته است و تداوم حضور آقای غلامرضا تاجگردون در کسوت نمایندگی ضربه ای جبران ناپذیر به جایگاه مجلس و باور به مشروعیت نظام اسلامی است چرا که مردم شعارها را با عملکرد می سنجند.

شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد، ضمن تحسین اقدام انقلابی نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی در مبارزه با فساد و مخالفت با اعتبار نامه آقای غلامرضا تاجگردون مواردی را در تایید این اقدام به شرح زیر جهت توجه، بررسی و اقدام به عنوان بخشی از موارد اعلام می دارد.

1- اگر چه در نظام مقدس اسلامی پیاده سازی عدالت ایجاب می نماید که امکانات و منابع کشور بر اساس نیاز و استحقاق مناطق جغرافیایی و جمعیت درکشور توزیع گردد،اما متاسفانه به دلیل عدم استقرار سیستم مدیریتی و برنامه ریزی عدالت محور، حضور افراد در جایگاههاو مناصب بر عدم اجرای عدالت در توزیع این منابع سایه انداخته و بر همین اساس ریاست جناب آقای تاجگردون بر کمیسیون استراتژیک برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی و سابقه ایشان در سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور این امکان را در اختیار ایشان قرار داد تا بر مقدرات مردم در توزیع نامناسب و اختصاص اعتبارات مؤثر واقع گردد،

گرچه وجود این نقیصه در نظام مقدس جمهوری اسلامی از نظر شورای ائتلاف مذموم و ناپسند و موجب بی عدالتی در سطح جامعه می گردد اما، ایشان نه تنها از این نفوذ برای حل مشکلات استان محروم کهگیلویه و بویراحمد استفاده نکرده بلکه نگاه خویش را برای مناطق مختلف حوزه انتخابیه اش گزینشی کرده و برخلاف رویه قانونی توزیع اعتبارات در بخش هایی از مناطقی که به نوعی تحت مالکیت خانوادگی و دوستان خاص خود بوده، اعتبارات ملی را گسیل داشته که این موضوع باعث برهم زدن توازن منطقه ای در توسعه و پیشرفت استان  و علاوه بر آن منجر به سرشکستگی و احساس حقارت برای سایر مناطق استان شده و همین امر به بی اعتمادی و بروز نارضایتی از نظام مقدس جمهوری اسلامی در بین آحاد مردم منجرگردیده است.

2- ماهیت وجودی انقلاب، استقرار نظام اسلامی، مبارزه با ظلم، روحیه استکباری، دفن افکار سلطنتی و شاهنشاهی بوده است. استان محروم کهگیلویه و بویراحمد در سخت ترین شرایط دوران ستم شاهی تحت حاکمیت ظالمانه خوانین، مباشرین و کدخدایان زورگوی آن زمان بود و خاطرات بسیار تلخی را برای توده مردم، خصوصاً محرومین، مستضعفین، رعایا، فقرا و مستمندان برجای گذاشته است. با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و هویت بخشی به محرومین و مستضعفین و سرکوب نگاه ظالمانه، بارقه امیدی را برای انقلابیون ایجاد و منجر به  دفن این تفکر منحوس گردید که متاسفانه بعد از گذشت چهل سال از انقلاب اسلامی، آقای غلامرضا تاجگردون به عنوان نماینده مجلس و کارگزار نظام اسلامی در اظهار نظری رسمی انتصاب خویش را به این تفکر از افتخارات خود و خانواده اش می داند و با صراحت هرچه تمام در رسانه ها و سایت ها این موضوع را رجز خوانی می کند.

گویا فصل مجاهدتها، ایثار، شهادت ها و ظلم ستیزی ها به پایان رسیده و قرار است رویکرد جامعه عوض شود.البته سازماندهی وتقویت فرزندان واقارب خوانین وکدخداهاازطریق واگذاری پیمانهاوتقویت بنیه مالی آنان توسط ایشان برخاسته از همین طرز تفکر می باشد.

3- ایشان در اظهار نظری رسمی اعلام می دارد که قبل از تولدشان بیش از چهارصد هکتار زمین بنام پدرشان ثبت گردیده و این خود دلیلی بر نفوذ در دستگاه رژیم فاسد گذشته و حاکمیت نظام ارباب و رعیتی سابق منطقه می باشد. خودِ این مدعا بیانگر این است که در همان زمان نیز در توزیع منابع،حق و حقوق محرومین و مستضعفین تضییع گردیده  و حاکمیت فئودالیسم و زمین خواری از همان زمان هم در خانواده ایشان وجود داشته است. تاجگردون همچنان در نظام اسلامی در کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در توزیع اعتبارات حضور داشته و شکاف و تضاد طبقاتی نه دوچندان بلکه صد چندان شده است.

4-براساس نفوذ و تاثیرگذاری آقای غلامرضا تاجگردون از طریق کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی بر دولت تدبیر و امید و صبغه اصلاح طلبی ایشان و نفوذشان در این حوزه تا جایی که حاضر است با «روحانی به جهنم برود ولی با رئیسی به بهشت وارد نشود.» با انتخاب استانداران، رؤسای سازمانها، مدیران کل، فرمانداران، رؤسای ادارات شهرستان و مناطق به صورت یکدست باعث از بین بردن شایسته سالاری وعدم استفاده از سایر نیروها در سطح استان گردیده و برخلاف وظایف قانونی نمایندگیِ خود، به صورت علنی اقدام به دستور به مدیران در همه سطوح نموده و چون مدیران و مسئولین عمدتاً از وابستگان و همراهان ایشان از نظر منطقه جغرافیایی و سیاسی است در حال حاضر در جامعه استانی مدیران را در تمام سطوح مدیریتی، فرمانبرداران و عاملین اجرای دستورات ایشان می شناسند و اصل تفکیک قوا در حوزه قوای مقننه و مجریه کاملاً  از بین رفته و همین موضوع باعث ایجاد فساد اداری ، رانتخواری، سوءاستفاده از موقعیت شغلی، استخدام های فله ای و واگذاری پیمان ها، وامها و امکانات و امتیازات نظام جمهوری اسلامی برای عده ای خاص شده است. جای تاسف است در آتش سوزی های اخیر در حوزه گچساران پس از بررسی مشخص گردید منابع طبیعی گچساران در سه چهارسال گذشته هشت نفر خانم را بکار گرفته که از نظر تخصص درچنین شرایطی کارایی لازم را برای انجام وظایف ذاتی خود ندارند و این موضوع به عنوان یک طنز تلخ در جامعه مطرح است.

5- علاوه بر کانالیزه کردن کلیه فرصت ها در سطح استان، نفوذ ایشان در سطح کشور منجر به استفاده از منابع نظام و جایگاههای تاثیرگذاردر سطح ملی گردیده است. باند بازی با انتصاب بعضی از نیروهای وابسته در سطح ملی و استفاده از ظرفیت آنها برای سوء استفاده اطرافیان و همراهان ایشان در سطح کشور شده است. هم اکنون مشهور است که بیش از دوهزار نفر از اطرافیان ایشان فقط در بنگاه اقتصادی شستا مشغول بکار می باشند. اگرچه در نگاه اول شاید این موضوع طبیعی به نظر برسد امادر استان محرومی که بالاترین نرخ بیکاری را دارد وجود تبعیض و بی عدالتی در بکارگیری نیروها باعث بی اعتمادی و نارضایتی مردم خصوصاً جوانان تحصیل کرده و بیکار گردیده که خود را بدون حامی و پشیتیبان می بینند و می دانند. در بقیه حوزها همانند نفت و سایر وزارت خانه هانیز شرایط به همین کیفیت است.

6- تاسیس شرکت های مختلف در بخش های گوناگون که در آمارها از پنجاه و دو تا هشتاد و دو شرکت را نام می برند و این شرکتها به صورت واقعی  و صوری توسط ایشان بستگان و اطرافیان به ثبت رسیده یا راه اندازی شده به چه معنا است؟ آیا رسالت مسئولین و کارگزاران نظام معطوف کردن وقت، انرژی و تلاششان می بایست برای پیشرفت و توسعه عدالت درسطح جامعه باشد یا اینکه ایجاد فرصت هایی برای رانتخواری  و ویژه خواری برای عده ای خاص؟

7- در نظام مقدس جمهوری اسلامی شرایط رقابت در عرصه های مختلف از جمله انتخابات می بایست برای همه کاندیداها یکسان باشد تا مردم بتوانند آزادانه و بر اساس شناخت، نمایندگان خود را در جایگاه های مختلف انتخاب نمایند در حال حاضر خرید کرسی در حوزه های مختلف خصوصاً نمایندگی مجلس شورای اسلامی در استان کهگیلویه و بویراحمد به ویژه در حوزه انتخابیه گچساران و باشت به یک باور عمومی تبدیل شده  است و این نیست مگر این که خود آقای تاجگردون رسماً اعلام نموده که از بیست و چهارسالگی جزو مدیران ارشد نظام بوده و نوع مسئولیت ایشان و امکانات در اختیار در سازمان برنامه و بودجه از همان زمان نیروهایی را تحت عنوان پیمانکار در اطراف خود به وجود آورده که در حال حاضر هم در سطح ملی و هم در سطح منطقه ای پیمانهای کلانی را براساس توصیه و نفوذ ایشان به آنها واگذار می نمایند. رقم گردش مالی تعدادی از این ها در طول یکسال به چند صد میلیارد و یا بیش از هزار میلیارد می رسد. هزینه کردن پول های توصیه ای در انتخابات این حوزه انتخابیه موضوعی مسلم و کاملاً مشخص است. جای سوال است، چرا در نظام اسلامی عده ای باید بخورند که جانشان برآید و عده ای از گرسنگی جانشان درآید؟؟؟

8-رعایت مسائل شرعی و پایبندی به مقدسات از بدیهی ترین شرایطی است که یک نماینده یا کارگزار نظام اسلامی می بایست متصف به این صفت باشد. در بحث اعتراض به اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون توسط چند تن از نمایندگان محترم ایشان نیز بدون دلیل به اعتبار نامه چند تن از نمایندگان انقلابی معترض گردیده است. این اعتراض ایشان نقض سوگندی است که چند روز قبل از آن به صورت رسمی یاد کرده است چرا که در آن سوگندنامه رعایت مسائل شرعی و حق و حقوق عمومی از جمله تعهدات سوگند است. به چه دلیل بعد از اعتراض به اعتبار نامه ایشان، نامبرده بدون دلیل اقدام به اعتراض متقابل نموده است؟ آیا این موضوع به جز باجگیری، گرو کشی و انتقام است؟ اگر اعتراض ایشان براساس عمل به وظیفه بوده چرا قبل از این که به اعتبارنامه خودشان اعتراض شود این وظیفه را انجام نداد؟؟؟

9-شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تشکر از اقدام انقلابی تعدادی از نمایندگان محترم در اعتراض به اعتبارنامه آقای غلامرضا تاجگردون اعلام می نماید؛ رویکرد فعلی مردم مبارزه با فساد، بی عدالتی، تبعیض، رانتخواری، ویژه خواری و تضییع حقوق عمومی است. بر همین اساس در این دوره از مجلس یکبار دیگر به نیروهای انقلابی با تابلوی مشخص اعتماد نموده اند و ضرورت دارد به این خواسته به حق و منطقی ملت شریف ایران از صفر تا صد توجه شده و جامه عمل پوشانده شود. این اقدام سرفصل و آغازی است به عنوان آزمایشی تعیین کننده برای نمایندگان مجلس شورای اسلامی. چنانچه در این مرحله بدون ملاحظه و براساس تعهد نمایندگان و واقعیتهای موجود با این فساد مقابله شود این امید در عامه مردم خصوصاً نیروهای انقلابی ایجاد می شود که ان شاءالله مجلس یازدهم حرکت جدی خود را در برخورد با فساد آغاز کرده و بدون ملاحظه به فرامین و دستورات ولی امر مسلمین جهان و خواسته بحق ملت بزرگ و شریف ایران در بحث مبارزه با فساد و مفاسد اقتصادی جامه عمل پوشیده و این مسیر را تا آخر ادامه خواهد داد.

10-شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی  استان کهگیلویه و بویراحمد از شعبه رسیدگی کننده ،کمیسیون تحقیق و هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی درخواست مینمایدهیاتی رابه استان اعزام تا ضمن بررسی اعتبارات و تخصیص های لحاظ شده در طول هشت سال گذشته از طریق اعتبارات ملی واستانی نحوه ی توزیع وهزینه کردوپیمانکاران طرحهای اجراشده را در مناطق و شهرستان های استان بررسی کرده و میزان اجرای عدالت رابراساس شاخصهای وسعت وجمعیت سنجش وچگونگی احقاق یاتضییع حقوق عامه راجهت تنویرافکارعموم ومردم شریف استان مشخص واعلام نمایند. 

11-شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی مصرانه درخواست می نماید مبارزه با فساد و مفاسد اقتصادی را بدون در نظر گرفتن ملاحظات سیاسی، منطقه ای و بدور از تبعیض با تمام توان در دستور کار خود قرار داده تا پاسخگوی اعتماد مردم به خادمین خودشان در مجلس شورای اسلامی باشند. 

شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی
استان کهگیلویه وبویراحمد