سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: ریچادسون چند ماه پیش درباره آزادی مایکل وایت تبعه آمریکایی زندانی در ایران با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کرده است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (جمعه) و در پی تبادل مایکل وایت با مجید طاهری درباره اظهارات «بیل ریچاردسون» که مدعی شده بود با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در خصوص دیدار کرده، این ملاقات را تایید کرد و آن را مربوط به چند ماه پیش دانست.

وی گفت: ریچادسون چند ماه پیش درباره آزادی مایکل وایت تبعه آمریکایی زندانی در ایران با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کرده است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی همچنین اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران به تلاش‌های انساندوستانه که منجر به آزادی گروگان‌های ایرانی در آمریکا و خارج از این کشور شود، پاسخ مثبت داده و از این روند استقبال کرده است.

به گزارش فارس ، «بیل ریچاردسون» که بین سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۱ فرماندار ایالت «نیومکزیکو» بوده از «محمد جواد ظریف»، وزیر خارجه ایران و «مجید تخت روانچی»، نماینده ایران در سازمان ملل به عنوان دو نفر از مقام‌های ارشدی نام برده که با آنها در خصوص آزادی «وایت» مذاکره کرده است.

ریچاردسون در توئیتر مدعی شده هنگام جاری بودن مذاکرات برای آزادی وایت «به طور منظم» با مقام‌های ارشد ایران دیدار کرده است. او همراه با این پیام، لینک مربوط به بیانیه‌ای از «مرکز ریچاردسون» را که در آن توضیحات کامل‌تری درباره این دیدارها ارائه شده قرار داده است.

ریچاردسون در این بیانیه خاطرنشان کرده است: «در جریان این مذاکرات، آقای فرماندار ریچاردسون به طور منظم با مقام‌های بلندپایه ایران از جمله وزیر خارجه محمد جواد ظریف و سفیر ایران در سازمان ملل، مجید تخت روانچی دیدار می‌کرد.»