نیروهای الحشد الشعبی عراق امروز از موفقیت خود در کشف چند مخفیگاه زیرزمینی داعش در غرب شهر راهبردی بیجی در استان صلاح الدین با مواد منفجره و لجستیک موجود در آنجا خبر دادند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

نیروهای الحشد الشعبی روز جمعه از تخریب چند مخفیگاه زیرزمینی داعش طی یک عملیات امنیتی در غرب شهر بیجی در شمال تکریت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بغداد الیوم، مرکز اطلاع رسانی الحشد الشعبی در بیانیه‌ای اعلام کرد: «نیروی مشترکی از تیپ ۳۵ فرماندهی امنیتی الحشد و اطلاعات در شهر بیجی امروز یک عملیات امنیتی را در مسیر السحل و منطقه ۶۰۰ درغرب شهر بیجی در شمال تکریت انجام دادند.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «عملیات منجر به کشف چند مخفیگاه زیرزمینی تروریست‌ها، بمب‌ها و مواد لجستیکی بود که تروریست‌ها از آن به عنوان مقر انجام حملات تروریستی خود علیه استان انجام می‌دهد و نیروهای خنثی سازی مواد منفجره در تیپ ۳۵ این مخفیگاه‌ها را منفجر کردند».

شهر راهبردی «بیجی» در استان صلاح الدین در مسیر مواصلاتی مرکز به شمال (بغداد - دهوک) واقع شده و دروازه شمالی شهر تکریت به حساب می‌رود و از محور شرقی به میدان‌های نفتی «عجیل» و «علاس» و رشته کوه‌های حمرین در محدوده خط مرزی استان کرکوک و صلاح الدین متصل می‌شود.
شهر بیجی از غرب به بیابان‌های دو استان «نینوا» و «الانبار» متصل می‌شود و به دلیل داشتن میدان‌های نفتی و پالایشگاه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

در حال حاضر عملیات نیرو‌های عراقی علیه هسته‌های خاموش داعش با نام عملیات «ابطال العراق» در محور‌هایی از استان صلاح الدین و جنوب غرب کرکوک جریان دارد.