رئیس جمهوری آمریکا با این ادعا که هرکسی باید از رفتار منصفانه نیروهای انتظامی و اجرای قانون بهره‌مند شود، خواستار تسلط نیروهای امنیتی و پلیس بر خیابان‌هایی شد که این روزها شاهد تظاهرات اعتراضی است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

دونالد ترامپ روز جمعه که برای اعلام کاهش نرخ بیکاری در ماه مه به ۱۳.۳ درصد، سخنرانی می‌کرد، افزود: ما به مناطق آسیب‌پذیر بسیار کمک کرده‌ایم.

وی در اظهاراتی غیر معمول که یک رئیس جمهوری خود را با عنوان خطاب کند، اظهار کرد: هیچ کسی به اندازه‌ای که رئیس جمهوری ترامپ برای جامعه سیاهپوستان انجام داده، کاری نکرده است.

رئیس جمهوری آمریکا با تاکید براینکه ارتش آمریکا، خارق‌العاده است، گفت: ما یک گارد ملی فوق‌العاده داریم که آشکارا مورد استفاده قرار گرفت. این افراد کار باورنکردنی انجام دادند.

ترامپ افزود: آنها به سرویس امنیتی واشنگتن کمک کردند. سرویس امنیتی تصورناپذیر است. آنها کارشان را در کاخ سفید به طرز باورنکردنی انجام دادند. همچنین پلیس واشنگتن هم به ما کمک کرد. عملکرد گارد ملی باورنکردنی است. آن همچون آب خوردن بود.

وی با تاکید بر اینکه حضور نیروهای گارد ملی و ارتش پیشنهاد خودش بوده است، ادامه داد: من پیشنهاد دادم چرا که اگر شما ببینید،م حضور ما در مینه‌سوتا موفقیت‌آمیز بود، من به برخی از فرماندارانی که خیلی مغرور هستند هم  توصیه کردم.

رئیس جمهوری آمریکا اضافه کرد: می‌بینید که در نیویورک چه رخ می‌دهد. مغرور نباشید، کار را انجام دهید. گارد ملی را فرابخوانید. با من تماس بگیرید. شما مجبور بر خیابانها مسلط شوید. نمی‌توانید اجازه دهید آنچه را که می‌گذرد.

ترامپ تاکید کرد از آن طریق(حضور گارد ملی) می توان بر خیابان‌ها مسلط شد. نمی‌توانیم اجازه دهیم آنچه را که در نیویورک اتفاق می‌افتد که مغازه‌ها غارت می‌شود. نمی‌توانید اجازه دهید این اتفاق بیفتد.

وی عدالت برابر تحت قانون را دریافت رفتار منصفانه از سوی ماموران اجرای قانون بدون توجه به رنگ، نژاد، جنس و کیش تعریف کرد و گفت: آنها باید رفتار عادلانه از اجرای قانون دریافت کنند. آنها باید آن را به دست آورند. ما آنچه را که هفته گذشته اتفاق افتاده است، می‌بینیم. نمی‌توانیم بگذاریم بار دیگر رخ دهد.

رئیس جمهوری آمریکا افزود: امیدوارم جورج(فلوید) که اکنون به پایین نگاه کند و بگوید اتفاق بزرگی در کشور ما رخ می‌دهد. این یک روز بزرگ برای او است. این یک روز بزرگ برای همه است. این یک روز بسیار بزرگ برای شرایط برابری است.

وی مدعی شد آنچه که در این کشور انجام می‌شود، بهترین چیزی است که تاکنون انجام شده است.