سخنگوی دولت با بیان اینکه ستاد ملی کرونا در آخرین جلسات خود چشم انداز پایانی برای کرونا تصور نکرد، گفت: این چشم انداز به ما می‌گوید که نباید خللی در زندگی اقتصادی مردم ایجاد شود.

خبر خوش دولت برای بازنشستگان تأمین اجتماعی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

علی ربیعی سخنگوی دولت در نشست هفتگی خود با اصحاب رسانه گفت: کماکان کرونا مسأله اصلی تمامی جوامع است و آثار اقتصادی کرونا در غالب کشور‌ها در حال جریان است.

وی ادامه داد: با توجه به اعلام سریع شیوع کرونا در کشور توسط دولت، کارنامه قابل قبولی را مردم و دولت در جهان نشان دادند.

ربیعی با بیان اینکه ستاد ملی کرونا در آخرین جلسات خود چشم انداز پایانی برای کرونا تصور نکرد، گفت: این چشم انداز به ما می‌گوید که نباید خللی در زندگی اقتصادی مردم ایجاد شود. اقتصاد‌های با رشد بالا هم در اجرای سیاست‌های اقتصادی در زمان کرونا مشکل دارند.

ربیعی

سخنگوی دولت اظهار داشت: پروتکل‌های سخت گیرانه و نظارت سخت گیرانه از سیاست‌های این دوران است. ما وظایفی، چون تامین نیاز‌های بهداشت، استمرار خدمات اصلی جامعه، تامین کالا‌های اساسی و پیشگیری از غافل گیری در موج‌های جدید را توامان در دولت دنبال می‌کنیم.

وی تصریح کرد: شیب مرگ و میر حاصل از کرونا با شیب رو به پایین در حرکت است.

ربیعی با تاکید بر اینکه ایران آمادگی کامل تبادل زندانیان را دارد، اظهار داشت مسئولیت تعلل در این زمینه بر عهده آمریکا است.

سخنگوی دولت در مورد تلاش دولت در زمینه دولت الکترونیک گفت با اقدامات انجام شده از سه میلیون مراجعه حضوری به ادارات جلوگیری و کیفیت خدمات افزایش یافت.

وی با تاکید بر کاهش ثبت شرکت‌ها از ۷۲ روز به ۷۲ ساعت گفت: سیاست گسترش دولت الکترونیک و رفع موانع تولید تا ۱۴۰۰ ادامه دارد.

ربیعی تصریح کرد: کاری به مسائل انتخابات آمریکا نداریم و آن مربوط به مسائل داخلی آمریکا است، اینکه چه کسی رای بیاورد بنای ما نیست، بنای ما منافع ملی است. در صورتی که آمریکا قصد مذاکره دارد پای میز گفتگو با حضور دیگر کشور‌ها بیاید.

سخنگوی دولت در مورد گزینه وزارت صمت نیز، گفت لیستی از افراد تهیه شده است. در دوران سرپرستی هم با افت فعالیت روبرو نبودیم و اقدامات خوبی انجام شده است، پیش از موعد مقرر گزینه دولت برای وزارت صمت به مجلس معرفی می‌شود.

وی در پاسخ به سوالی مورد اینکه آیا دولت برنامه‌ای برای افزایش قیمت گازوئیل دارد، گفت: خیر برنامه‌ای در این زمینه نداریم و طبق قانون بودجه هم برنامه‌ای برای این موضوع نداریم.

ربیعی با تاکید بر اینکه زندگی مردم در دوران تحریم سخت شده است، اظهار داشت: احتمالا در جلسه آخر این هفته حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، دو میلیون و هشتصد و پنجاه هزار تومان خواهد شد. قطعا امسال بنا داریم همسان سازی حقوق را دنبال خواهیم کرد.