سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت که سفیر آلمان به دلیل یک مشکل شخصی به برلین رفته بود و الان در تهران حضور دارد و به پست جدیدی منصوب و جایگزینش هم معرفی شده است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگویی درباره خروج «میشائیل کلور-برشتولد» سفیر آلمان از ایران و عدم بازگشت سفیر آلمان گفت: خیر؛ تا جایی که خبر دارم، ایشان به دلیل یک مشکل شخصی رفتند و برگشتند و دیروز یا پریروز با یکی از مقامات وزارت خارجه دیداری داشت.
موسوی افزود: ایشان به پست جدیدی در وزارت امور خارجه آلمان منصوب شده که جایگزین ایشان معرفی شده و کارهای اداری و روال اداری در حال طی شدن است که جایگزین جدید به عنوان سفیر جدید مشغول به کار شود.

* اوج بی عدالتی و ظلم و تبعیض در آمریکا نمایان است

سخنگوی وزارت خارجه که با خبرگزاری صدا و سیما گفت‌وگو می‌کرد، درباره اعتراضات آمریکا و واکنش ایران به این اعتراضات نیز گفت: سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران عدم مداخله در امور داخلی کشورهاست، ولی اوج بی عدالتی، ظلم و تبعیض علیه مردم یک کشور در اتفاقات اخیری که در آمریکا رخ داده، نمایان است.
وی افزود: نمی‌توانیم به عنوان یک کشور و نظام مستقلی که عدالت خواه است، صدای مظلومان را نشنویم و شاهد تضییع حقوق مردمی باشیم که سالیان سال است در این کشور تحت ستم هستند.
این دیپلمات ارشد کشورمان گفت: شما شاهد هستید از زمان برده‌داری در ایالات متحده آمریکا تا الان که در قرن بیست و یکم هستیم، این ظلم و تبعیض نسبت به بخشی از جامعه آمریکا ادامه یافته و در حال حاضر به صورت فوران اجتماعی بروز کرده و سر باز کرده و فریاد مظلومیت خود را که قرن‌ها خفه شده بود، با توجه به شرایط اخیر بروز می‌دهند.
موسوی اظهار داشت: جا دارد هم ما به عنوان جمهوری اسلامی ایران و همه کشورهای دنیا، این فریاد تظلم خواهی مردم آمریکا را بشنوند و دارند می‌شنوند. امیدواریم نتیجه بدهد و دولتمردان آمریکا که همیشه مدعی سایر کشورها و مدعی حقوق بشر و آرامش در کشورها و درخواست برخورد قانونی بودند و چنین ادعاهایی را داشتند الان به شعارهایی که دادند خودشان عمل کرده و مردم آمریکا را آزاد بگذارند.