پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین، قیمت نبشی و ناودانی یکی از پرتکرارترین سوالات روزانه از مشاوران آیرومارت است. کنسرسیوم آیرومارت در 35 سال گذشته از بازیگران اصلی عرصه تجارت فولاد و آهن آلات در ایران بوده است. مشاوران جوان این شرکت با تخصص کامل و دانش آموخته برترین دانشگاه‌های کشور در کنار تجربه بالای مدیران و همچنین دسترسی و ارتباط با اصلی‌ترین تولیدکنندگان مقاطع فولادی ایران توانسته اند سریعترین پاسخگویی به مشتریان و همچنین دقیق ترین تحلیل های روز درمورد قیمت محصولات فولادی را ارائه نمایند.

ایرومارت در چند سال گذشته همسو با دیجیتالی شدن روند زندگی روزمره، با حضور در شبکه های اجتماعی و طراحی سایت در کنار ساده کردن روند قیمت‌گیری و خرید آهن آلات، تحلیل هفتگی و ماهیانه و صدها مطلب مفید و جذاب را در دنیای دیجیتال خود منتشر کرده است.

فرایند تولید نبشی

روش تولید، تعیین کننده قیمت روز نبشی در انواع مختلف است. شمش فولادی ماده اولیه مورد نیاز برای تولید ت=نبشی است بنابراین قیمت نبشی تحت تاثیر قیمت شمش فولادی قرار دارد.

فرآیند تولید با پیش گرم کردن شمش فولادی در جدود 1200 درجه، شروع می شود. این موضوع به دلیل افزایش شکل‌پذیری فولاد حین نورد است. شمش های فولادی به نوبت وارد کوره پیش گرم می شوند و از سمت دیگر گداخته خارج می‌شوند غلتک‌های پر فشار به مرور شمش را تغییر شکل می‌دهند. به مرور سطح مقطع به صورت ال شکل در می‌آید و همزمان بر طول آن افزوده می‌شود. پس از رسیدن به ابعاد و ضخامت مورد نظر نبشی های تولیدی خنک می‌شوند. در خصوص فرآیند نورد در مقاله مربوطه در وبلاگ آیرمارت بیشتر بخوانید.

تولیدکنندگان نبشی

در این بخش به معرفی معروفترین برندهای تولید کننده نبشی در ایران می‌پردازیم. نبشی فولاد اصفهان سپاهان اولین تولید کننده این محصول در ایران است که کیفیت بالایی دارد. از دیگر برندهای تولیدکننده می توان به نبشی شکفته مشهد، نبشی اسپیرال، نبشی ناب تبریز، نبشی آریان فولاد و … اشاره کرد. قیمت نبشی کمی وابسته به سایز بندی آن و میزان موجودی در بازار دارد.

 

 

فرایند تولید ناودانی

ناودانی به روش‌های شکل‌دهی تهیه می‌گردند در روش فابریک از همان ابتدا به صورت ناودانی از خط تولید خارج می‌گردند اما در روش پرسی، ناودانی توسط پرس تولید می‌گردد و ماهیت اولیه آن‌ها از ورق فولادی است. در این فرآیند بیلت فولادی با جنس مورد نظر پیش گرم و تحت نورد قرار می‌گیرد. طی چند مرحله نورد رفته رفته بیلت فولادی، حالت یو شکل به خود می‌گیرد و به این ترتیب ناودانی فابریک تولید می‌شود. ماده اولیه این نوع مقطع بیلت است به همین دلیل قیمت ناودانی بر پایه قیمت بیلت و تقاضای بازار تعیین می شود.

تولیدکنندگان ناودانی

این مقطع در حجم قابل توجی در کارخانه های داخل کشور تولید می شود. همچنین همانطور که اشاره شد بخشی از بازار ایران را محصولات وارداتی تشکیل داده اند. از بزرگترین تولیدکنندگان ناودانی در داخل کشور می‌توان به کارخانه های ذوب آهن ، شکفته ، ابهر ، ناب تبریز ، اسپیرال ، نورد سجاد ،یاران زنجان و … اشاره کرد.

فرایند تولید سپری

سپری آهنی که به دلیل شکل ظاهری خود به پروفیل T نیز مشهور است، برخلاف نبشی و ناودانی فقط به صورت فابریک تولید می‌شود. در روش فابریک، ابتدا شمش فولادی از نوع شمش بلوم با مقطع و طول مشخص به درون کوره های حرارتی نورد ریخته شده و پس از رسیدن به درجه حـرارت مورد نظر و عبور از قفسه های نورد ابتدایی ( مجموعه غلتک ها ) مقطع آن کاهش و طول آن افزایش می یابد و در انتها  با کمک  قفسه‌های نورد میانی و پایانی به شکل سپری تبدیل و سپس توسط دستگاه های برشی به طول مورد نظر برش داده می‌شود. در روش استاندارد تولید سپری می توان گفت قیمت پروفیل T وابسته به قیمت شمش فولاد است. میتوانید از آیرومارت خرید انواع سپری  با قیمت روز انجام دهید.

تولید کنندگان پروفیل سپری

از تولیدکنندگان معروف و فعال در زمینه سپری آهنی باید چند کارخانه داخلی را نام برد که سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص داده اند. از معروف ترین کارخانجات داخلی می توان به کارخانه نبشی شکفته مشهد ، صدرا پروفیل تهران ، کیان پرشیا ، مجتمع توس حجت ، جهان پروفیل پارس و… را اشاره کرد.

 

369

 

روند تغییرات قیمت نبشی، ناودانی و سپری

اولین مرحله برای بررسی تغییرات این مقوله در نظر گرفتن یک مبدا زمانی است، به گزارش آِرومارت نبشی، ناودانی و سپری مانند تمامی مقاطع فولادی دیگر در 6 ماه گذشته حتی تا 100 درصد افزایش قیمت داشته است. جالب است بدانید تغییراتی که در قیمت جهانی این مقاطع وجود دارد کمترین تاثیر را در قیمت داخلی داشته است. افزایش قیمت دلار، تقاضای داخلی و سیاست‌های خاص در عرضه موجب چنین افزایشی شده است. در هفته‌های اخیر نیز نوسان تغییر قیمت به صورتی بوده است که تمامی فروشندگان را به بررسی لحظه به لحظه بازار مجبور کرده است. مشاوران فروش آیروارت در کنار بررسی تمامی بازار و در نظر گرفتن جزییات کامل، بهترین قیمت خرید را به شما اعلام خواهند کرد. برای اطلاع از جزییات وضعیت تمامی مقاطع فولادی با آیرومارت(45306-021) تماس بگیرید

 

از کدام تولید کننده بخرم؟

آیرومارت به واسطه بیش از 30 سال تجربه و حضور قدرتمند در بازار آهن‌آلات از اطلاعات و ارتباطات کاملی درخصوص خرید هر یک از مقاطع فولادی برخوردار است. نبشی، ناودانی و سپری نیز مانند دیگر محصولات در طول روز به دلیل شرایط تولیدکنندگان، وضعیت بازار و حتی شرایط خاص باربری خریداران ممکن است با تغییرات ناگهانی مواجه شود. برای خریدی مطمئن و مشاوره رایگان با ایرومارت تماس بگیرید.

برای ثبت سفارش، استعلام آخرین قیمت های این محصولات و مشاوره با کارشناسان این محصول با شماره زیر تماس حاصل کنید.

تلفن: 021-45306

صفحه اینستاگرام: iromartco

کانال تلگرام: iromart

آدرس: تهران - نلسون ماندلا - بالاتر از میرداماد - تابان غربی - پلاک ۳۶ - واحد ۲۰