فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در واکنش به ادعای یک مقام ترکیه مبنی بر حضور عناصر پ. ک. ک در داخل خاک جمهوری اسلامی ایران، این ادعا را غیر مسئولانه و بی اساس دانسته و آن را تکذیب کرد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار محمد پاکپور همچنین افزود: سپاه با اقتدار، عزت و اشراف دقیق و همه جانبه، امنیت و تسلط لازم را در مرزها ایجاد کرده است.

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به وضعیت مرزهای ایران و ترکیه خاطرنشان کرد: در مرزهای مشترک تعاملات بسیار خوب و مفیدی میان نیروهای مسلح  دو کشور وجود دارد. لذا انتظار می رود مقامات کشور دوست و همسایه ترکیه، قبل از هرگونه اظهار نظر رسانه ای درباره رخدادهای مرزی، پس از حصول اطمینان از صحت واقعه از کانال‌های رسمی با جمهوری اسلامی ایران ارتباط برقرار کرده و برابر ساز و کارهای پیش بینی شده این گونه مسائل را دنبال کنند.

سردار پاکپور اظهار داشت: نیروی زمینی سپاه بر اساس ماموریت خود به عنوان مسوول  امنیت شمال غرب کشور با نیروهای تحت کنترل اعم از مرزبانی و واحدهای عملیات نیروی زمینی سپاه با اقتدار و آمادگی کامل در مرز حضور فعال داشته و با اشراف دقیق و مستمر بر منطقه، تسلط لازم مرزی را  ایجاد کرده است.

وی حضور عناصر تروریستی در داخل خاک جمهوری اسلامی ایران از خطوط قرمز دانست و تصریح کرد: این موضوع برای ما قابل درک است که  عملیات‌های اخیر گروهک‌ها در داخل خاک ترکیه موجب ایجاد فشار بر روی مسئولان آن کشور شده و آنها را  مجبور به طرح چنین ادعایی کرده است.