خشم واشنگتن از «جاسوس» شناختن تفنگدار سابق آمریکایی در روسیه

دعوای آمریکا و روسیه بر سر تفنگدار جاسوس بالا گرفت
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سفیر واشنگتن در مسکو بعد از صدور حکم دادگاهی در روسیه مبنی بر حبس ۱۶ ساله تفنگدار دریایی سابق آمریکا به جرم جاسوسی، این حکم را «تمسخر عدالت» خواند.
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جان سولیوان» سفیر کنونی آمریکا در روسیه به فاصله کوتاهی بعد از صدور حکم دادگاه روسیه در مجرم شناختن «پال ولان» تفنگدار دریایی سابق آمریکایی و مجازات ۱۶ سال زندان برای او، به شدت به این حکم تاخت.
به گزارش راشا تودی، سفیر کنونی آمریکا در روسیه و قائم مقام سابق وزارت خارجه این کشور، با حضور در جمع خبرنگاران به ایراد انواع اتهام‌زنی‌ها علیه مسکو در پرونده محاکمه تفنگدار دریایی سابق آمریکا به اتهام جاسوسی پرداخت.
جان سولیوان گفت: «یک شهروند آمریکایی برای جرمی که ما و او هیچ مدرکی درباره آن ندیده‌ایم، به حبس ۱۶ ساله محکوم شد».
سفیر آمریکا در مسکو سپس دادگاه و مقام‌های قضایی روسیه را به عدم شفاف سازی در روند محاکمه متهم کرد و مدعی شد که پال ولان دسترسی کافی به وکیل نداشت.

9LmnxFr6ux7f
سالیوان با لحنی تند علیه دادگاه پایتخت روسیه و حکم صادره آن علیه تفنگدار دریایی سابق آمریکایی آن را «به تمسخر گرفتن عدالت» خواند.

این مقام آمریکایی همچنین هشدار داد که این حکم به روابط دوجانبه واشنگتن و مسکو آسیب خواهد زد.

دادگاه شهر مسکو امروز دوشنبه پال ولان تفنگدار دریایی سابق آمریکایی را به جرم جاسوسی به ۱۶ سال زندان محکوم کرد. 

این دادگاه پایتخت روسیه، ولان را به دلیل دریافت اطلاعات طبقه‌بندی شده مجرم شناخت. طبق گزارش‌ها، وی از رئیس‌جمهور آمریکا خواسته در این امر دخالت کند.