ایسنا/ سخنگوی حزب اعتمادملی با بیان اینکه در انتخابات سال‌های اخیر اصلاحات هزینه به قدرت رساندن افراد غیراصلاح‌طلب را پرداخته‌ است، گفت: اکنون دیگر اصلاح‌طلبان از رویکرد حمایت از نامزد غیراصلاح‌طلب عبور کرده‌اند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

اسماعیل گرامی مقدم در گفت و گوبا ایسنا، درباره رویکرد حزب اعتمادملی در انتخابات 1400 اظهار کرد: در روزهای گذشته اسامی مختلفی از اصلاح‌طلبان برای حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری مطرح شده است که همه آنها شخصیت‌های محترمی در جریان اصلاحات بوده و با توجه به سوابق‌شان، قابلیت‌های‌ خوبی برای اداره کشور در قامت رئیس جمهور را دارا هستند.

وی همچنین با بیان اینکه در برخی کمیته‌های حزب اعتمادملی مباحث مربوط به انتخابات 1400 آغاز شده است، ادامه داد: این مباحث درباره راهبردهای انتخابات بوده و بحثی درباره مصادیق نشده است. راهبرد اعتمادملی ایجاد همگرایی بین احزاب اصلاح‌طلب است و مهم‌ترین دغدغه ما ایجاد همین همگرایی است. ایجاد وحدت برای اصلاح‌طلبان باید حتی مهم‌تر از یافتن معیارهای نامزد مورد علاقه باشد و به همین دلیل اعتمادملی دنبال ارائه راهکارهایی است که موجب وحدت و همکاری همه احزاب همسو در جریان اصلاحات باشد.

این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: در حال حاضر معرفی مصادیق زود است چون ابتدا باید زیرساخت لازم برای انتخابات یعنی سازوکار ایجاد وحدت فراهم شود. در صورت نبود این سازوکار، معرفی مصادیق منجر به اختلاف خواهد شد. سیدمحمد خاتمی و سایر چهره‌های اصلاح طلب باید دنبال ایجاد سازوکاری برای اجماع باشند، زیرا اگر این اجماع حاصل شود و برخی متغیرهای سیاست داخلی و سیاست خارجی هم تغییر کند، امکان افزایش مشارکت در انتخابات وجود دارد.

گرامی‌مقدم در پاسخ به این پرسش که رویکرد اصلاح طلبان در انتخابات 1400 نسبت به حمایت از نامزد اجاره‌ای چیست؟ گفت: اصلاح طلبان هزینه به قدرت رساندن افراد غیراصلاح‌طلب در انتخابات مجلس دهم و ریاست‌جمهوری را پرداختند و اکنون دیگر از این رویکرد عبور کرده و دنبال حفظ هویت اصلاح‌طلبی خود هستند. به نظرم تمامی احزاب اصلاح‌طلب به دنبال حمایت از نامزد اصلاح‌طلب هستند. نتیجه حداقلی این رویکرد این است که اصلاح‌طلبان دیگر هزینه عملکرد نامزدهای غیراصلاح‌طلب را نمی‌پردازند.

این فعال سیاسی در پایان با اشاره به حمایت شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان از نامزدهای اصلاح‌طلب در انتخابات مجلس یازدهم، اظهار کرد: نتیجه این رویکرد این شد که دیگر اصلاح طلبان هزینه عملکرد مجلس یازدهم را نمی پردازند و آنها فقط پاسخگوی عملکرد تعداد کم اصلاح‌طلبان مجلس یازدهم هستند. به نظر می رسد همین رویکرد هم در انتخابات 1400 توسط اصلاح‌طلبان دنبال شود.