فارس/ دیپلمات ارشد روس با ارائه توضیحاتی درباره نشست روز پنجشنبه شورای حکام آژانس اتمی درباره ایران، ابراز امیدواری کرد این شورا وضعیت حول مسئله هسته‌ای ایران را وخیم‌تر نکند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، گفت شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز پنجشنبه نشستی را با محوریت ایران برگزار می‌کند.

اولیانوف در صفحه توئیتر خود خبر داد که شورای حکام در این نشست گزارش‌ها درباره مشکلات عدم دسترسی به دو مکان در ایران را بررسی می‌کند، گزارشی که بلافاصله بعد از منتشر شدن آن، به رسانه‌ها درز پیدا کرد.

وی در ادامه ابراز امیدواری کرد که شورای حکام پاسخ سنجیده‌ای برای این موضوع پیدا کند و وضعیت را به وخامت نکشاند.

این دیپلمات روس در توئیت دیگری نوشت: «توجه داشته باشید که برخی مشکلات درباره دسترسی به برخی مکان‌ها در ایران، هیچ ارتباطی با نگرانی‌های عدم اشاعه ندارد. ما به مشکلات کوچک رویه‌ای برخورد کرده‌ایم که مربوط به زمان ابتدای این قرن است و هیچ چشم‌اندازی هم برای وضعیت کنونی ندارد».

روز دوشنبه بود که شورای حکام نشستی را برگزار کرد و در بخشی از آن به تکرار اتهامات بی‌اساس مبنی بر اجازه ندادن ایران برای دسترسی به دو مکان، پرداخته شد.

در آن نشست، سه کشور اروپایی طرف برجام با تنظیم قطعنامه‌ای از ایران خواسته‌اند کاملاً با تحقیقات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همکاری کند.