برادر شهید چمران، گفت: سید حسن نصرالله در سن ۱۸ سالگی از شهید چمران حکم می‌گیرد که فرمانده جنبش امل در روستای محل زندگی‌اش باشد و وقتی که به شهید چمران می‌گوید افراد شایسته دیگری هم در روستای ما هستند که قادر به فرماندهی باشند، از شهید چمران می‌شنود که «من دوست دارم کارها را جوانان شجاع و‌ بااراده به دست بگیرند».

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

«مهدی چمران» طی سخنانی در مراسم گرامیداشت شهید چمران و شهدای مظلوم ستاد جنگ‌های نامنظم که امروز شنبه ۳۱ خرداد در حوزه هنری برگزار شد، گفت: شهید چمران فارغ‌التحصیل دانشکده فنی دانشگاه تهران بود و با بورس تحصیلی برای ادامه تحصیل خود به دانشگاهی در تگزاس آمریکا رفت و دکترای خود را نیز در کالیفرنیا گرفت.

وی با بیان اینکه شهید چمران اولین ایرانی بود که در رشته فیزیک پلاسما در آمریکا تحصیل کرد، گفت: به گفته شهید چمران، فضای بزرگ و‌سرمایه‌داری و کاپیتالیستی آمریکا برای او تنگ به نظر می‌رسید.

برادر شهید چمران با بیان اینکه دلیل مهاجرت شهید چمران از آمریکا به منطقه مقاومت، جنگیدن با صهیونیست‌ها بود، گفت: شهید چمران گفته بود من عاشق این هستم که در مبارزه با صهیونیست‌ها از دنیا بروم.

مهدی چمران با بیان اینکه شهید چمران برای یادگیری دوره‌های جنگ‌های نامنظم به مصر رفت و دو‌ سال در آنجا آموزش دید و‌ سپس عازم جنوب لبنان شد، عنوان کرد: شهید چمران در جنوب لبنان میان یتیم‌های شیعه زندگی می‌کرد و آموزش‌های چریکی خود را از طریق همین افراد آغاز کرد.

وی‌افزود: شهید چمران کاری کرد که جنبش امل «افواج المقاومة اللبنانیة» که همان مقاومت در‌ برابر رژیم صهیونیستی بود، در تک تک روستاهای لبنان شکل بگیرد.

برادر شهید چمران با بیان اینکه قدرت حنبش امل بعد از پیروزی لبنان چند برابر شد، گفت: اولین تانک‌ اسراییلی توسط نیروهای شیعه آموزش‌دیده شهید چمران در بنت‌جبیل لبنان منفجر شد اما صهیونیست‌ها هیچ‌گاه این نکته را نگفتند.

وی با بیان اینکه استمرار حرکت جنبش امل را امروز در حزب‌الله لبنان می‌بینیم گفت: سیدحسن نصرالله دبیر کل شجاع حزب‌الله لبنان از ۱۵ سالگی‌ شاگرد شهید چمران بوده است. سید حسن نصرالله در سن ۱۸ سالگی از شهید چمران حکم می‌گیرد که فرمانده جنبش امل در روستای محل زندگی‌اش باشد و وقتی که به شهید چمران می‌گوید افراد شایسته دیگری هم در روستای ما هستند که قادر به فرماندهی باشند، از شهید چمران می‌شنود که «من دوست دارم کارها را جوانان شجاع و‌ بااراده به دست بگیرند».