طرز تهیه سیب‌ زمینی بامیه ای، میان‌ وعده جذاب و خوشمزه!

یک مدل سیب زمینی بامیه ای سرخ شده ترد و پوک و جذاب + طرز تهیه
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:
سیب زمینی بامیه ای چگونه تهیه می‌شود؟ سیب‌زمینی را می‌توان در غذاها و میان‌وعده‌های بسیاری استفاده کرد. سیب زمینی بامیه ای یکی از انواع روش‌های سرخ‌ کردن سیب‌زمینی است که در میان کودکان و نوجوانان طرفداران زیادی دارد. دلیل این نامگذاری آن است که سیب‌زمینی در این روش هم ظاهرش شبیه بامیه است و هم سوخاری شدن اطراف آن و پوکی وسطش یادآور بافت بامیه است. این مدل سیب‌زمینی سرخ کرده را می‌توان به عنوان میان‌وعده درست کرد یا از آن در کنار غذاهایی مانند مرغ سوخاری یا میگو سوخاری به عنوان دورچین استفاده کرد. در این متن قصد داریم نحوه درست کردن سیب زمینی بامیه ای را به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشد!

طرز تهیه سیب زمینی بامیه ای دونفره

مواد لازم مقدار
سیب‌زمینی متوسط ۲ عدد
آرد ۲ لیوان
تخم‌مرغ ۱ عدد
آب ۲ لیوان
کره ۲۰ گرم
نمک ۱ قاشق مرباخوری
بیکینگ پودر ۱/۵ قاشق چای‌خوری
روش تهیه
ابتدا سیب‌زمینی‌ها آب‌پز کرده و سپس پوست آن را جدا کرده و رنده می‌کنیم.
آب را روی حرارت ملایم می‌گذاریم تا کم‌کم جوش بیاید. سپس کره را به آن اضافه کرده و صبر می‌کنیم تا کره ذوب شود.
مخلوط آب و کره را از روی حرارت برمی‌داریم و آرد را به آن اضافه می‌کنیم و در یک جهت هم می‌زنیم. هم زدن را باید تا مرحله‌ای ادامه دهیم که خمیر نرمی به دست بیاید که دیگر با قاشق قابل هم زدن نباشد.
خمیر را از قابلمه درمی‌آوریم و وقتی از گرما افتاد روی سطحی صاف به خوبی ورز می‌دهیم. سپس تخم‌مرغ، سیب‌زمینی رنده‌شده، نمک و بیکینگ‌پودر را به آن اضافه کرده و خوب ورز می‌دهیم.
در مرحله آخر روغن را داغ می‌کنیم. مواد را داخل قیف یا ماسوره می‌ریزیم و سپس به اندازه ۴ یا ۵ سانت با قیچی چرب‌شده می‌بریم و درون روغن داغ به خوبی سرخ می‌کنیم.
سیب زمینی بامیه ای شما آماده است! نوش جان!
این سیب‌زمینی را می‌توانید با سس کچاپ خانگی یا سس سالسا میل کنید و لذت ببرید.

نکات مهم تهیه سیب زمینی بامیه ای خانگی

سیب‌زمینی‌ها را باید به نحوی در روغن سرخ کنید که کاملاً در روغن شناور باشند. برای این کار و برای اینکه روغن کمتری مصرف شود، بهتر است از ظرف کوچکی استفاده کنید که عمق زیادی داشته باشد.

سیب زمینی

می‌توانید به جای سرخ کردن در روغن، از فر استفاده کنید و یک سیب‌ زمینی سرخ‌ کرده خوشمزه رژیمی و سالم داشته باشید. برای این کار باید سیب‌زمینی را با قیف یا ماسوره روی کاغذی روغنی ببرید. سپس روی آن‌ها را کمی کره آب‌شده یا روغن بمالید و با دمای ۱۸۰ درجه به مدت ۱۵ دقیقه در فر بپزید. یادتان باشد که حتماً فر را از قبل گرم کنید. 
سخن پایانی
همان طور که دیدید سیب زمینی بامیه ای به راحتی در منزل قابل تهیه است. ظاهر جذاب این مدل سیب‌زمینی بسیار اشتهاآور است و گزینه خوبی برای میان ‌وعده است. علاوه بر این غذا، انواع دیگری از غذا و میان ‌وعده نیز وجود دارند که با سیب‌زمینی درست می‌شوند. 

زهرا متقی